بار کمبود اعتبار روی پل‌های تاریخی لرستان/مرمت آثارنیمه‌تمام ماند

به گزارش خبرنگار تاریخ ما، غلامرضا سلیمانی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان ضمن اشاره به برنامه های میراث فرهنگی برای ایام نوروز اظهار داشت: یکی از برنامه های مدنظر ما در نوروز سال ۹۵ برپایی نمایشگاه صنایع دستی لرستان است.

توسعه گردشگری لرستان با استفاده از ظرفیت «بوم گردی»

وی با بیان اینکه این نمایشگاه طی یک تا دو روز آینده در محل باغ گلستان خرم آباد در جوار قلعه فلک الافلاک برپا می شود عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه صنایع دستی با طراحی خوب و زیبا در دستور کار قرار گرفته است.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان همچنین برنامه دیگر این اداره کل در ایام نوروز را توجه به بحث گردشگری و استفاده از ظرفیت اقامتگاههای «بوم گردی» عنوان کرد و گفت: این امر در جذب توریسم و همچنین رونق حوزه گردشگری استان به طور حتم تاثیر گذار خواهد بود.

طرح استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک نیازمند اعتبار است

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در رابطه با اجرای طرح استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک اظهار داشت: فاز اول این طرح اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۵ هزار نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید کردند گفت: پیش بینی می شود طی امسال این میزان به بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر اینکه اجرای طرح استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک نیازمند اعتبارات لازم است تصریح کرد: در این راستا برنامه داریم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا کار استحکام بخشی قلعه را انجام دهیم.

مرمت پل های تاریخی لرستان در پیچ کمبود اعتبارات

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به مرمت پل های تاریخی لرستان اشاره کرد و گفت: طی امسال تنها ۹۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت پل های تاریخی لرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه استان لرستان ۹۶ پل تاریخی دارد عنوان کرد: این در حالیست که برای مرمت این پل های تاریخی ما با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان داشت: برای مرمت هر پل تاریخی به تنهایی در لرستان ما نیازمند ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم و این در حالیست که امسال تنها ۹۰ میلیون تومان اعتبار برای این حوزه اختصاص یافته است.

تغییر کاربری ساختمان سربازخانه به ثبت جهانی قلعه لطمه نمی زند

سلیمانی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با واگذاری ساختمان تاریخی سرباز خانه به بخش خصوصی برای ایجاد هتل و احتمال جلوگیری از ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک که در جوار این مکان قرار دارد عنوان کرد: این اقدام به هیچ عنوان لطمه ای به ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک نمی زند.

وی با بیان اینکه ساختمان سربازخانه با این اقدام تنها تغییر کاربری داده می شود افزود: با واگذاری این ساختمان به بخش خصوصی زمینه مرمت آن و همچنین ایجاد اشتغال و جلوگیری از تخریب آن گرفته می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.