تخصیص بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق زلزله زده استان

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی محمد احمدی ظهر سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان افزود: با پیگیری های انجام گرفته و تصویب هیئت دولت، این تسهیلات در بخش روستایی با نرخ ۴ درصد و در حوزه شهری با نرخ پنج درصد ارائه خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه همکاری بنیاد مسکن و دستگاه های متولی در بازسازی به ویژه بازسازی مسکن روستایی مورد تاکید است، ابراز داشت: این ظرفیت فرصت مناسبی است که در اختیار استان قرار گرفته تا در مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی واحد های مسکونی ایمن تر و مطمئن تر ایجاد شود.

احمدی به سانحه سقوط هواپیما در اواخر سال گذشته اشاره کرد و عنوان داشت: این حادثه علیرغم اینکه حادثه بسیار تلخی بود و غم و اندوه بزرگی را رقم زد، تمام پیگیری ها برای تامین اعتبار و تحقق کامل عملیات جستجو و انتقال پیکرهای جانباختگان انجام گرفت و مشکلی در این بخش وجود نداشت.

استاندار با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است و از این طریق می توان رفتارهای ناصواب در حوزه اقتصادی را اصلاح کرد.

احمدی خواستار نگاه و رویکرد مدیران بر اساس شرایط جدید کشور شد و بیان کرد: هدف اقتصاد مقاومتی اصلاح رویه است و باید با تکیه بر آن توسعه و رشد همه جانبه را رقم زد و امید است که با عملکرد و نگاه صحیح وضعیت استان را ارتقاء دهیم.

استاندار با اشاره به بررسی مصوبات جلسه، تصریح کرد: باید ‌در حوزه واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی گردش کار کلی، تفصیلی و مشخص با در نظر گرفتن زمان بندی انجام شود.

وی افزود: ساز و کارها باید اصولی بوده و سردرگمی سرمایه گذار را رقم نزند و باید همه طرح ها دارای گردش کاری مشخص و زمان بندی مشخص شده برای گذراندن فرآیند های مختلف باشند.

احمدی با تاکید بر ضرورت واگذاری اصولی پروژه ها به بخش خصوصی، خواستار آسیب شناسی و ارائه گزارش دلایل عدم پیشرفت مناسب پروژه های واگذار شده به بخش خصوصی در استان شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.