قیمت سکه تا چند روز بعد چه می‌شود؟

بسیاری از معامله‌گران با توجه به نوسان شدید در انتهای روز دوشنبه انتظار دارند فلز گرانبهای داخلی روز سه‌شنبه را نیز با افزایش قیمت آغاز کند و با قدرت از مرز شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور کند.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، آخرین قیمت سکه چقدر است؟ روند قیمت در این بازار چگونه است و فعالان بازار چه پیش‌بینی‌ای از این بازار دارند؟

در این مورد دنیای اقتصاد از آخرین وضعیت بازار این طور گزارش داده است: در سومین روز هفته، دلار وارد فاز افزایشی شد و از مرز ۱۶ هزار تومانی فاصله گرفت. هم زمان در بازار سکه، سکه امامی توانست خود را به مرز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نزدیک کند.

سکه تمام بهار آزادی نیز با ۹۵ هزار تومان رشد روی عدد ۶ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان قرار گرفت. گفته می‌شد که حتی پس از ساعت ۳ بعدازظهر،‌ سکه از مرز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با قدرت عبور کرده و ممکن است این مساله روند بازار در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از عوامل اثرگذار بر افزایش قیمت سکه، رشد ارزش طلای جهانی بود که تا ساعت ۴ بعدازظهر در کانال هزار و ۷۰۰ دلاری پیشروی کرده و به عدد هزار و ۷۱۰ دلار رسیده بود.

سکه تمام بهار آزادی در روز دوشنبه افزایش قیمت دلار را جدی گرفت و گام بلندی را به سوی مرز ۶میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برداشت. حتی گفته می‌شد که پس از ساعت ۴ بعدازظهر دیروز نیز قیمت سکه به بالای مرز یاد شده رفت و ممکن است اثر خود را در شروع معاملات روز سه‌شنبه بگذارد. البته در سال ۹۹ سکه همواره برای عبور قوی از مرز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با مقاومت جدی معامله‌گران مواجه شده است. با این حال، بسیاری از معامله‌گران با توجه به نوسان شدید در انتهای روز دوشنبه انتظار دارند فلز گرانبهای داخلی روز سه‌شنبه را نیز با افزایش قیمت آغاز کند و با قدرت از مرز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور کند.

صعود مورد انتظار اونس

دنیای اقتصاد در گزارشی دیگر نوشته است: بهای هر اونس طلای جهانی ساعت ۱۶ روز دوشنبه به ۱۷۰۷ دلار افزایش یافت. طلا هفته قبل به دلیل کم شدن محدودیت‌های قرنطینه تا ۱۶۷۰ دلار هم عقب رفت. با این حال، تهدیدات تعرفه‌ای ترامپ علیه چین و تقاضای احتیاطی مجددا قیمت اونس را به بالای ۱۷۰۰ دلار هدایت کرد. ترامپ و وزیر امور خارجه دولتش چین را منشأ شیوع ویروس کرونا دانسته و این کشور را تحت فشار گذاشته‌اند.

همین امر، منجر به حرکت دوباره سرمایه‌ها به سمت دارایی‌های امنی چون طلا و ارز شد. البته افزایش شاخص دلار تا حدی از رشد تقاضای غیردلاری طلا کاست. ریسک برگشت قیمت‌ها در تعطیلی بازارهای چین و ژاپن هم مانع دیگری در برابر رشد شدید طلا شد. داده‌های بهتر از انتظار PMI در آلمان و ایتالیا هم ترمز رشد احتیاطی طلا را کشید. بازار منتظر انتشار PMI آمریکا، چین و انگلستان در روز سه‌شنبه ماند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.