با ائمه جمعه، نهادهای نظامی و امنیتی درباره گردشگری حرف بزنیم

به گزارش «تاریخ‌ما»، محمدمهدی مروج‌الشریعه در سی‌ویکمین نشست  ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور علی‌اصغر مونسان ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ و جمعی از استانداران و مراکز خدمات‌رسان به مسافران نوروزی برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی نیازمند اشاعه‌ی گفتمان موثر و راهگشا با مفاهمه مشترک برای تبیین مسائل گردشگری در حوزه‌های مختلف اجتماعی هستیم.

او پیشنهاد کرد که جلسه‌ای به صورت منطقه‌ای و یا حتی به شکل همایش برگزار شود و از زعمای جامعه، ائمه جمعه، نهادهای نظامی و امنیتی دعوت شود تا یک گفتمان مشترک به منظور هم افزایی، احترام و قداست به گردشگری و گردشگر اتفاق افتد.

البته مروج‌الشریعه با تاکید بر این‌که این تبیین به شدت در جامعه نیاز است، تصریح کرد: درخواست برای چنین جلسه‌ای به مفهوم آن نیست که کاری صورت نمی‌گیرد یا معضلات شدیدی وجود دارد ولی می‌توان با انگیزه بالاتر مفاهمه کرد.

وی با اعلام آمادگی خراسان بزرگ برای برگزاری چنین جلسه مهمی به رسانه‌ها توصیه کرد؛ سراغ ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه بروند و درباره آثار گردشگری در این کشور گفت‌وگو کنند چرا که بعضی از آن‌ها افکار بلند و قابل توجهی دارند و روشنگری از طریق آن‌ها روی مردم نیز اثر مثبت خواهد داشت.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.