بازدید سالیانه 3.5 میلیون گردشگر از کاشمر

به گزارش «تاریخ‌ما»، مرادعلی احمدزاده امروز 12 اسفندماه در ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه همه مسئولان است که بهترین شرایط ممکن برای حضور زائران و مسافران در شهرستان فراهم شود، اظهار کرد: هرچند امکانات کم و مشکلاتی وجود دارد اما هنر مدیریت این است که از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببریم.

وی با اعلام اینکه با برنامه‌ریزی دقیق باید بتوانیم پذیرایی و مهمان خوبی برای حضور زائران و گردشگران در شهرستان داشته باشیم، بیان کرد: در این راستا اعضاء ستاد باید همکاری و هماهنگی با یکدیگر داشته باشند.

احمدزاده با اشاره به اینکه باید ذهنیت خوبی را برای مسافرانی که به شهرستان سفر می‌کنند ایجاد کرد، افزود: انتظار داریم هر کدام از مسئولان شهرستان به وظایف خود به خوبی عمل کرده و خدمات مطلوبی ارائه کنند.

سرپرست فرمانداری کاشمر با بیان اینکه شهرداری کاشمر طبق سنوات گذشته زمینه داشتن شهری پاکیزه برای حضور مسافران را فراهم کنند و به ارائه خدمات مطلوب بپردازد، گفت: شهر و روستاهای شهرستان کاشمر باید برای حضور مسافران آماده باشند.

وی با اعلام اینکه برخی روستاها هدف گردشگری هستند که گردشگران حضور خواهند یافت، از ادارات که متولی نظارت و بازرسی بازار و به خصوص اماکن بهداشتی هستند خواست، در این مدت بر نظارت‌های خود بیفزایند.

احمدزاده همچنین بر نظارت محل‌های توزیع گوشت و مرغ و کشتارگاه تأکید کرد و افزود: اداره‌های مربوطه که متولی تأمین میوه و ارزاق عمومی شب عید هستند باید تدابیر لازم را اتخاذ کرده و بر نحوه توزیع نظارت کافی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز اقدامات لازم صورت گیرد تا در ایام تعطیلات با مشکل و کمبودی مواجه نشویم، از نیروهای امدادی، شهرداری، آتش‌نشانی و مراکز درمانی خواست آمادگی لازم را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به اینکه زمینه لازم برای شاد بودن مردم در روستاها، سطح شهر و به خصوص ابتدای بلوار سید مرتضی فراهم شود، به تقدیر از اقدامات انجام شده در نوروز سال گذشته پرداخت و گفت: باید ادارات هرچه سریع‌تر لیست کشیک‌های نوروزی خود را به فرمانداری اعلام کنند.

وی با اعلام اینکه کسانی که کشیک هستند باید تام‌الاختیار و بر امور مسلط باشند، بیان کرد: هر چند برخی ادارات با کمبود مواجه هستند اما باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

احمدزاده در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز بازرسی‌هایی انجام می‌شود و عملکرد ادارات مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، افزود: نتایج این ارزیابی در اولین جلسه شورای اداری که بعد از عید برگزار خواهد شد اعلام می‌گردد.

در ادامه دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر کاشمر با بیان اینکه در سال گذشته طبق دستورالعملی که از ستاد مرکزی آمده بود در شهرستان 14 کمیته تشکیل شد، امسال این تعداد به 10 کمیته کاهش یافته است، گفت: اضافه و یا کم کردن این کمیته‌ها به صلاحدید خود شهرستان است.

رضا یوسفی با اشاره به اینکه سال گذشته نشاط و شادابی در دستور کار ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گرفت، افزود: با توجه به اینکه آمارهایی که در گذشته ارائه می‌شد دور از واقعیت بود به همین خاطر سال گذشته به سمت واقع‌گرایی در ارائه آمارها حرکت کردیم.

وی با اعلام اینکه متأسفانه مرجع رسمی در ارائه آمار در شهرستان وجود نداشت، گفت: هرچند مراجع رسمی ارائه آمار مراکز و تأسیسات گردشگری است اما شهرستان از داشتن چنین مراکزی همانند هتل‌ها و… محروم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر  با بیان اینکه سال گذشته خدمات فرهنگی از افزایش بسیار چشم‌گیری برخوردار بوده است، بیان کرد: سال گذشته برای 3500 هزار نفر در شبانه‌روز آمادگی پذیرش در شهرستان را داشتیم.

وی با اعلام اینکه با وجود تمامی مکان‌هایی که برای اقامت وجود دارد اما کاشمر از نبود هتل رنج می‌برد، افزود: سال گذشته چندین برنامه برهنگی بسیار مناسب برگزار شد.

یوسفی با اشاره به اینکه امسال سرلوحه کار ستاد هماهنگی خدمات سفر ثبت خاطره خوش برای تمامی افرادی که به کاشمر می‌آیند قرار گرفته است، بیان کرد: هرچند اماکن چندانی برای اقامت نداریم اما همان وضع موجود را می‌شود مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه کیفیت زائرسراها باید ارتقاء یابد، برافزایش شرایط لازم برای ضریب ماندگاری مسافران تأکید کرد و گفت: امید داریم امسال در سطح روستاهای شهرستان شاهد داشتن چندین عیدگاه باشیم.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر کاشمر در ادامه با اعلام اینکه در نوروز سال قبل بالغ بر 80 هزار نوع و اقلام فرهنگی تولید و توزیع شده است، از ثبت اقامت 43 هزار و 331 نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: اگر این آمار به نسبت سال قبل کاهش یافته چون به سمت ارائه آمارهای واقعی حرکت کرده‌ایم.

وی اصحاب رسانه را بازوان توانمند ستاد هماهنگی خدمات سفر دانست و گفت: اگر اصحاب رسانه نبودند شاهد این توفیقات نبوده‌ایم.

یوسفی با تأکید بر مدیریت و ساماندهی کسانی که می‌خواهند در اطراف بقعه متبرکه سید مرتضی(ع) در چادر اقامت داشته باشند، بیان کرد: چادرهای مسافران نورزی باید در نقاط خاص خود برپا شوند.

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده فاز اول اقامت گاه بومگردی شهر ریوش به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این اولین اقامت گاه بوم گردی شهرستان است که به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر کاشمر با اشاره به اینکه این اقامتگاه درجه دو است، گفت: این اقامتگاه در نوروز پذیرش خواهد داشت.

یوسفی با بیان اینکه موافقت‌های اولیه سه اقامتگاه بوم گردی صادر شده است، بیان کرد: در سال آینده شاهد به بهره‌برداری رسیدن این اقامتگاه‌های بوم گردی خواهیم بود. 
انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.