بهادر امینیان: امام خمینی پشتیبان مردم مجاهد افغانستان بودند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، بهادر امینیان در وبینار «امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی و مسأله افغانستان» که روز شنبه برگزار شد گفت: سالیان زیادی بود که مردم افغانسان در سالهای نخست انقلاب اسلامی خوداتکایی مبتنی بر داشته های بومی را از دست داده بودند و تبدیل به مهره هایی در دست قدرت و بازیگران بین المللی شده بودند و همه در جستجوی پیدا کردن هویت جدیدی بودند. وقتی امام از پیام هویت بومی و احیای شخصیت اسلامی صحبت کردند، جرقه هایی از نور و امید و آینده را برای مردم منطقه احیا کردند.

وی ادامه داد: افغانستان در آن دوران بعد از دوران سخت ناشی از ورود انگلیسی ها به این کشور، حکومت هایی که بومی نبودند و حمله شوروی و روی کار آمدن حرکت های کمونیستی، برای بازگشت به فرامین الهی آماده بود و در این مسیر حرکت را آغاز کردند و دنبال کسی بودند که هویت اسلامی ـ انسانی را به آنها بازگرداند. این بود که خود را در راه امام دیدند و شخصیت کاریزمای امام در مردم افغانستان هم تاثیر گذاشت و به همین خاطر پشت حرکت امام ایستادند و در 40 سال گذشته سعی کردند خود را بازیابند و به هویت اسلامی خود برگردند.

سفیر کشورمان در افغانستان اظهار کرد: حرکت امام و بازتاب پیام انقلاب اسلامی در اهل سنت و شیعه افغانستان دیده شد و در همین حال که مردم افغانستان با انقلاب ایران همراهی کردند، مردم ایران هم همواره در کنار مردم افغانستان ایستادند. هر چند شووری به ایران پیشنهاد داد که از حمایت مجاهدین دست بردارید اما امام در کنار مردم مسلمان و مجاهد افغانستان ایستاد.

اننتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.