گفت و گوی ایسنا با یکی از قوی‌ترین مردان ایران

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، در ۲۱ سالگی مقام سوم قوی ترین مردان ایران را کسب کرد و ۵ دوره نیز قهرمان مسابقات جنوب کشور شد در سال ۹۹ با شرکت در مسابقات قوی ترین مردان ایران در صفادشت استان البرز بار دیگر اراده آهنینش را به رخ همگان ‌کشید و نایب قهرمان قوی‌ترین مردان ایران شد.

«مسعود برزَم» ورزشکاری که در دوران نوجوانی از لحاظ جسه و فیزیک بدنی دوستانش تفاوت داشت و هیکلی تر و وزن بالاتری داشت، دست از ورزش کردن برنداشته و حتی به گفته خودش اگر به عقب برگردد باز هم همین رشته ورزشی را انتخاب می کند.

این جوان ورزشکار ۳۰ساله کهگیلویه و بویراحمدی که نائب مسابقات قهرمان قوی‌ترین مردان ایران طی سال ۹۹ درصفادشت استان البرز شد، در خصوص زندگی ورزشی اش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تاریخ ما توضیحاتی داده که شاید بهتر باشد از زبان خودش بخوانیم.

خبرگزاری تاریخ ما: از چند سالگی وارد این رشته ورزشی شده اید؟

از ۱۹ سالگی وارد این رشته ورزشی شدم، ۲۱ سالگی توانستم مقاوم سوم قوی‌ترین مردان ایران را کسب کنم، دو مقام سومی قوی‌ترین مردان کشور دو مقام لیفت کشوری دارم و پنج دوره قهرمان جنوب کشور شدم.

در سال ۸۸ و از ۱۹ سالگی که در حال تمرین در باشگاه بودم مربی باشگاه پیشنهاد شرکت در مسابقات را به من داد و پس از شرکت در مسابقات قویترین مردان استان کهگیلویه و بویراحمد مقام دوم را کسب کردم و از آن زمان فعالیت در رشته قویترین مردان ایران را آغاز کرده ام.

خبرگزاری تاریخ ما: برای قوی‌ترین مرد جهان شدن چه کارهایی را باید انجام دهید؟

حس خاصی دارم که خداوند این توان و استعداد را به من داده تا بتوانم کارهایی را انجام دهم که دیگران توانش را ندارند و در جمع قویترین مردان ایران قرار گرفتم.

قوی ترین مرد جهان شدن راحت نیست، سخت و زمان بر است و نیاز به حمایت‌های زیادی از سوی خانواده، دوستان و مسئولان و تمرین چند ساله دارد، شرایط فیزیکی خاص بدنی لازم، وزن و عضله متناسب دارد. قوی‌ترین مردان درآمد خاصی ندارند، معمولا فعالان این رشته باشگاه ورزشی دارند قوی‌ترین مردان یک رشته ورزشی است و شغل محسوب نمی شود. قوی‌ترین مردان محافظ شخصی نمی شوند.

خبرگزاری تاریخ ما: دوست دارید که فرزندت هم این راهی را که رفتی برود؟

در دوران نوجوانی از لحاظ جسه و فیزیک بدنی تفاوتی بین بنده و دوستانم وجود داشت و هیکلی تر و وزن بالاتری داشتم.

با وجود قدرت زیادی که دارم خوشبختانه تا کنون نشده که کسی را کتک بزنم یا فرد دیگری از من بخواهد که یک نفر را برایش کتک بزنم.

الان که در این جایگاه نیستم اما در صورتی که قرار بود مسئولی در کشور شوم و مسئولیتی بر عهده بگیرم، عدالت را برقرار می کردم.

این یه موضوع شخصی است و به انتخاب و نظر خودش واگذار کرده ام و در صورتی که علاقه و دوست داشته باشد ادامه دهد.

خبرگزاری تاریخ ما: چند کیلوگرم وزن دارید و قدتون چقدر است؟

۳۰دارای سال هستم، ۱۰۵ کیلوگرم وزن دارم و قدم ۱۸۲ سانتیمتر است.

سنگین ترین وزنه هایی که زدم از ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم تا خودرو و کشیدن خودرو آتش نشانی بوده است.

خبرگزاری تاریخ ما: قوی ترین مردان بایدها و نباید های غذایی دارند؟

معمولا قوی ترین مردان باید غذاهای پُر کربوهیدرات و پُر پروتئین انواع گوشت قرمز، سفید و ماهی، برنج، ماکارونی و سیب زمینی بخورند و فست فود و نوشابه معمولا در رژیم غذایی قوی ترین مردان نیست.

خبرگزاری تاریخ ما: بهترین خاطره دوران ورزشی ات چیست؟

بهترین خاطره دوران ورزشی ام این بود که در شرایط کرونایی و اینکه خیلی ها ناراحت بودند و درگیر از دست دادن عزیزانشان بودند با شرکت در این مسابقات قوی ترین مردان ایران نایب قهرمان و باعث خوشحالی آنها شدم. قهرمانی با نایب قهرمانی یک جایگاه اختلاف دارند و هر کس بیشتر زحمت کشید قهرمان می شود.

فاصله گرفتن از این ورزش، آسیب دیدگی باعث شد که نتوانم ۱۰۰ درصد خود را نشان دهم، نایب قهرمان شدم و از قهرمانی جا مانده ام. اما در پنج آیتم “اسکات تعادلی”، “حمل چمدان”، “دوگانه”،” حمل الوار” و “کشیدن سورتمه” رکورد ایران را جابجا کردم. برایم جایزه مهم نبود اما جایزه نایب قهرمانی دو میلیون تومان کارت هدیه بود.

خبرگزاری تاریخ ما: چه انتظاری از مسئولان دارید؟

انتظار خاصی ندارم اما در این ورزش حامی نداریم تنها از سوی رئیس هیئت پرورش اندام استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت شدم اما هیچ مسئولی از ما حمایت نکرده اند.

خبرگزاری تاریخ ما: از این ورزش چه عبرت و تجربه ای کسب کردی؟

صبر و تحمل در مقابل سختی ها را تجربه کرده ام و اینکه با فشارهای این ورزش عبرتی که گرفتم اینست که بتوانم در امور زندگی صبر داشته باشم. پر طرفدار بودن رشته قوی ترین مردان بخاطر جابجایی وزنه های سنگین است که انجام می شود و هیجان زیادی است که برای طرفداران و ورزش دوستان دارد.

خبرگزاری تاریخ ما: در چه کشورهای نسبت به این ورزش بیشتر بهاد داده می شود؟

در خارج از کشور دیدگاه بهتری نسبت به این ورزش در مقایسه با کشور ما دارند، بیشتر بهاد می دهند، حمایت های خوبی از ورزشکاران این رشته ورزشی دارند، مسابقات مختلفی برگزار می کنند، اسپانسر و حامی دارند و با حامی این ورزش شدن از این طریق واحدهای صنعتی و برندها در دنیا معرفی می شوند و به رشد و توسعه تولید و فعالیتهای اقتصادی کمک می کند.

خبرگزاری تاریخ ما: به یاد دارید که مرحوم داداشی قوی‌ترین مردان ایران در یکی از خیابان‌های شهر کرج از بین رفت؟

در صورتی که به عقب برگردم باز هم همین رشته قوی‌ترین مردان ایران را انتخاب می کنم.

بله، مرحوم دادشی یک قهرمان دوست داشتنی بود، چند سال قهرمان ایران بود و طرفداران زیادی در ایران داشت اما متاسفانه در اتفاقی که برایش پیش آمد جان خود را از دست داد. به نظر می رسد یک فقر فرهنگی در جامعه ما حاکم است که برخی ها به یک ورزشکار حسادت می کنند و باعث چنین حوادثی می شود.

خبرگزاری تاریخ ما: آیا از مکمل‌ها و مواد قوی کننده بدن استفاده می کنید و ضرری ندارند؟

یک ورزشکار حرفه ای باید مکمل غذایی استفاده کند چراکه روزانه نیم تواند مقدار زیادی غذا مصرف کند و کمبودهای خود را از طرق غذا جبران کند بنابراین از مکمل‌ها استفاده می کنند و در صورتی که بطور صحیح و زیر نظر پزشک مصرف کند عارضه خاصی ندارد.

در شرایط عادی روزانه یک تا چند جلسه(یک و نیم تا دو ساعت) تمرین دارم اما برای شرکت در مسابقات هفته ای چهار جلسه(هر جلسه پنج ساعت) تمرین داشتم. با توجه به اینکه برنامه رژیم غذایی برای مسابقات داشتم روزانه ۶ تا هفت وعده غذا می خوردم البته حجم و نوع وعده های غذایی ما با وعده های سایر افراد تفادت دارد و بیشتر سعی می کنم پروتئین مصرف کنم چرا که مصرف پروتئین زیاد دارم.

خبرگزاری تاریخ ما: بیشتر چه کسی کمکت کرد؟

خانواده ام از فعالیت در رشته قوی‌ترین مردان ایران رضایت دارند. بیشتر خانواده ام پشتم بودند و حمایت و کمکم کرده اند. پس از خانواده، دوستان کمکم کردند.

مردم بعنوان یک ورزشکار و مثبت به من نگاه می کنند.

خبرگزاری تاریخ ما: تلخ ترین خاطره ات از این رشته ورزشی چیست؟

تلخ ترین خاطره ام در دروان فعایت در رشته قوی‌ترین مردان ایران آسیب دیدگی و پارگی از ناحیه عضلات بود که قابل درمان نیست.

خبرگزاری تاریخ ما: در استان کهگیلویه و بویراحمد به این ورزش بهاء داده می شود؟

قوی‌ترین مردان ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد بهاء داده نمی شود و تا کنون بجز مسئول هیئت پروش اندام استان از سوی سایر مسئولان استان حمایت نشده ام.

خبرگزاری تاریخ ما: حرف آخرتون ؟

حرف خاصی ندارم اما برای همه مردم عزیز ایران آرزوی سلامتی دارم ان شاء الله که بیماری کروناویروس را به سلامتی پشت سر بگذرانند و هر چه سریعتر به شرایط عادی برگردیم.

گفتنی است که مسعود برزَم ۳۰ ساله و اهل روستای “گردوه” از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد، پدرش بناست که اخیرا در مسابقات قهرمانی قوی‌ترین مردان ایران با حضور ۲۰ استان کشور در صفادشت استان البرز، نائب قهرمان مسابقات قوی‌ترین مردان ایران شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.