سردار آهنگر: شهید سلیمانی حلقه میانی امت و ولایت بود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از رادیو اقتصاد، سردار حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در گفتگو با برنامه شکوه ایران گفت: یکی از اصولی که در تحقق بیانیه گام دوم وجود دارد راهکارهای عملیاتی است که همان حلقه میانی امت و ولایت محسوب می شود که شهید سلیمانی در اجرائیات آن به خوبی نقش آفرینی کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با تمام قوا گوش به کلام امامین انقلاب بود و ولایت پذیری از دیگر اصول مکتب سلیمانی است.

سردار حسنی آهنگر با اشاره به دستاوردهای همایش مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز که در چند روز گذشته برگزار شد، افزود: یکی از اهداف این همایش ایجاد یک مدل و الگو برای تربیت کارگزاران و مدیران جهادی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود که این الگو در مکتب شهید سلیمانی که مکتب شهدای بزرگوار جنگ تحمیلی و مقاومت است خلاصه گردیده است.

وی ادامه داد: از دستاوردهای این همایش می توان به بررسی اصول و مبانی مکتب ، ویژگی های مکتب، مشخصات و شاخصه های مکتب و مولفه‌های مکتب اشاره کرد.

سردار آهنگر از دیگر اقدامات این همایش را تعمیم الگو مکتب سلیمانی به سایر حوزه های غیر دفاعی و نظامی دانست و توضیح داد: یکی از دستاوردهای شهید سلیمانی تبدیل جنگ های نظامی و کلاسیک به جنگ های مردمی بود و ما در صدد هستیم این الگو را در حوزه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع به منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیاده سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی بیش از هر چیز نیازمند به مدیران و کارگزاران جهادی هستیم که باید تربیت یافته مکتب سلیمانی باشند که خود وی نیز تربیت یافته مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند.

وی ادامه داد: همانطور که امام(ره) توانست اسلام را دوباره در منطقه احیاء نماید شهید سلیمانی نیز مدلی را در جنگ ها پیاده کرد که در واقع امتداد منظومه فکری امام و رهبر بود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: شهید سلیمانی تجربه جنگ تحمیلی که با فرماندهی لشگر ۴۱ ثارالله و با جوانان انقلابی کرمان داشت را در جنگ‌های دفاعی در کشورهای سوریه، یمن، لبنان و عراق اجرا کرد و با شکل دادن حشدالشعبی، حزب‌الله و انصارالله در منطقه، تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل نمود.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در محل دانشگاه جامع امام حسین افزود: امسال دومین همایش را برگزار نمودیم که این اقدامات حاصل یکسال کار فشرده در بیش از ۴۰ دانشگاه، بیش از ۶۲ نشست و نیز ۱۴ نشست بین‌المللی بود.

“شکوه ایران” کاری از گروه کسب و کار و به تهیه کنندگی حمیدرضا کجوری ساعت ۲۰:۰۵ از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

پایان خبر / رکن آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.