پرسنل یگان حفاظت زندان های کردستان ۶۴۸۸ نفر ساعت آموزش دیدند

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان کردستان، اسحاق ابراهیمی گفت: اقدامات تامینی و حفاظتی نسبت به اقدامات اصلاحی و تربیتی در اولویت قرار داشته و در این راستا لازم است تا کارکنان یگان حفاظت که متولی اصلی ارتقاء سطح امنیت زندان ها هستند، آموزش های لازم در حوزه های مختلف را به طور مستمر فراگیرند.

وی تعداد نفرات شرکت کننده در تیراندازی سالیانه پرسنل یگان حفاظت مراکز اصلاحی و تربیتی استان را ۲۰۴ نفر اعلام کرد و در این خصوص اظهارداشت: در این طرح تعداد ۱۲۳ نفر پرسنل کادر و ۸۱ نفر نیز از پرسنل وظیفه زندان های تابعه شرکت کردند.

مدیر کل زندان های استان کردستان افزود: در شش ماهه اول سال جاری اداره کل زندان های کردستان در راستای ارتقای شغلی و افزایش مهارت در راستای بهبود و ارتقای عملکرد نیروهای یگان حفاظت، اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزشی با عناوین مختلف از جمله گزارش نویسی انتظامی و قضائی، سلاح شناسی کاربردی در امور زندان، آشنایی با نهج البلاغه برای اصلاح و تربیت زندانیان به میزان شش هزار و ۴۸۸ نفر ساعت کرده است.

ابراهیمی همچنین توجه به مسائل امنیتی در زندان ها را پیش نیاز ورود به برنامه های اصلاحی و تربیتی دانست و ادامه داد: چنانچه امنیت و آرامش کامل بر زندان ها و مراکز اصلاحی و تربیتی حاکم نباشد نمی توان انتظار داشت سایر برنامه های اصلاحی و تربیتی موثر واقع شده و زمینه باز اجتماعی نمودن مددجویان به نحو شایسته صورت گیرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به دشواری های شغل زندانبانی تاکید کرد و یادآور شد: از آنجائیکه رسالت سازمان زندان ها در مسیر کمک به توسعه امنیت و سلامت اجتماعی است و کارکنان این مراکز با درک صحیح از اهمیت وجایگاه شغلی خود، دشواری ها را کنار زده و با روحیه ای جهادی در مسیر دست یابی به رسالت سازمانی خود گام بر می دارند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.