مستند شهدای نماز مازندران ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، هدایت مظلومی در حاشیه تهیه مستند شهدای نماز  بیان کرد: همزمان با ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و روز بزرگداشت شهدا، تولید مستند شهدای نماز استان کلید خورد.

وی افزود: یکی از فلسفه حماسه عاشورایی و اهداف قیام امام حسین برپایی نماز بود و شهدای ما با تأسی از این فرهنگ، در جبهه‌های جنگ و در عملیات‌ها این پیام و آموزه‌های عاشورایی را سرمشق خود قرار داده و در میدان رزم و جهاد به زیبایی به نمایش گذاشتند.

مظلومی در خصوص تأثیر سیره زندگی شهدا بر سبک زندگی مردم بویژه جوانان جامعه گفت: در بحث مقوله پیام رسانی، گیرندگان پیام شهدا، نسل سوم و چهارم انقلاب بوده و فرستندگان پیام متولیان امر هستند که باید پیام شهدا را در قالب هنر به صورت فیلم و تئاتر در راستای فرهنگ ایثار و شهادت به منصه ظهور برسانند. بنیاد به دلیل اهمیت موضوع و نگاه قلبی شهدا به نماز، بر آن شد تا دیدگاه معنوی شهدا در این بخش را به عنوان یک اثر ماندگار برای نسل جوان و آینده به تصویر بکشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان مازندران گفت: تولید مستند شهدای نماز مازندران به عنوان یک کار ابتکاری برای نخستین بار از سوی بنیاد مازندران به مرحله اجرا درآمده است و در گام‌های بعدی روند تولید برای دیگر شهدای نماز استان بویژه برای والدین در قید حیات عملیاتی خواهد شد. هدف از تولید مستند شهدای نماز تبیین لحظات ناب دعا، نیایش، نماز و توسل شهدا به امام زمان(عج)، بیان لحظات عرفانی و نورانی رزمندگان و شهدا پیرامون نماز، جمع آوری آثار رزمندگان و شهدا پیرامون نماز و توسل، معرفی و ترویج معارف نماز است.
پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.