دومین یادواره شهدای بسیج رسانه گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محسن جعفری پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و مسابقه ملی مناظره که در منزل شهید مدافع حرم «حامد کوچک زاده» برگزار شد از برپایی ۱۰۰ دوره آموزش سواد رسانه تا پایان سال جاری در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته ۱۰ هزار نفر در دوره‌های آموزش سواد رسانه‌ای این سازمان شرکت می کنند.

جعفری به تهدید و هجمه‌های فراوان دشمنان با استفاده از ابزارهای رسانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزش سواد رسانه ای سبب آگاهی بخشی به جامعه و مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان می شود.

وی با بیام اینکه تاکنون اکنون برای بیش از هشت هزار و ۴۲۰ نفر در سطح ۱۶ شهرستان گیلان دوره سواد رسانه‌ای برگزار شده است، گفت: در دوره‌های آموزش سواد رسانه‌ای که از سوی این سازمان در سطح استان گیلان برگزار خواهد شد تمامی مقاطع سنی و تحصیلی می توانند شرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان همچنین به پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و اعزام کاروان رسانه‌ای گیلان اشاره و بیان کرد: در پیاده‌روی اربعین امسال ۵ گروه حرفه‌ای خبری از استان گیلان اعزام می شوند. به خبرنگاران حاضر در پیاده روی اربعین حسینی دیپلم افتخار خبرنگار برون مرزی داده می شود.

وی ادامه داد: تیم های خبری گیلان در نجف و کربلا و در موکب‌های گیلانی مستقر و به تهیه و انتشار اخبار اقدام می کنند. در اربعین سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ خبر، گزارش، عکس از این همایش معنوی توسط خبرنگاران گیلانی حاضر در پیاده روی تهیه و منتشر شد.

جعفری با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهدای بسیج رسانه گیلان، افزود: امسال این یادواره با محوریت شهید مدافع حرم «حامد کوچک زاده» در استان گیلان و کربلای معلی برگزار می شود.  

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای هشت شهید رسانه است، گفت: شهیدان سید اسماعیل سیرت‌نیا، محمدرضا نشرودکل، سیدمحمد اسحاقی، مجید ثابت‌قدم، ابوالقاسم اخوان، حامد کوچک‌زاده، میرزا کوچک جنگلی و حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری هشت شهید رسانه گیلان هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان از برگزاری دوره حرفه‌ای خبرنگاری در رشت و خمام با حضور اساتید برجسته کشوری نیز خبر داد و تصریح کرد: چهارمین جشنواره ابوذر نیز در استان گیلان با محوریت مقاومت و دفاع مقدس، بصیرت و دشمن‌شناسی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، مباحث معیشتی خبرنگاران، خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا ۳۰ آذر سال جاری به دبیرخانه جشنواره در سازمان بسیج رسانه استان گیلان ارسال کنند، اظهار کرد: این جشنواره در قالب عکس، یادداشت، گزارش، موشن‌گرافی، خبر، مصاحبه، کاریکاتور، فیلمنامه، مقاله و فیلم کوتاه برگزار می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. روش های یادگیری سریع - نودی می گوید

    این مطلب رو حتما ببینین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.