معرفی برگزیدگان مسابقه عکس اشک و شمشیر/عکاس مهر خوش درخشید

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، نمایشگاه عکس «اشک و شمشیر» که با هدف انعکاس تفاوت های مناسک محرم و صفر و جذب گردشگر مذهبی با حضور بسیاری از عکاسان و فعالان فرهنگی اجتماعی و مدیران استان راه اندازی شده بود شامگاه چهارشنبه نفرات برگزیده را مشخص کرد.

فراخوان سوگواره عکس اشک و شمشیر در دهه اول محرم از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر شد.

طی این فراخوان بیش از ۷۰۰ اثر از ۱۰ شهرستان به دبیرخانه سوگواره عکس اشک و شمشیر رسید که آثار دریافتی توسط امین نظری، محمد رضا فرطوسی و سید مدیار شجاعی فر داوری شدند.

در این داوری، سه برگزیده در بخش تک عکس و سه برگزیده در بخش مجموعه عکس انتخاب و در روز اختتامیه نمایشگاه معرفی و تجلیل می شوند.

نفرات اول تا سوم در بخش تک عکس را به ترتیب نوید مطریان پور، مژگان رحیمی و موعود نگراوی تشکیل دادند. همچنین رضا سلیمانی روزبهانی، مهدی کرمی و سعیده توسلی فر نیز به عنوان تجلیل شدگان توسط هیئت داوری انتخاب شدند.

همچنین در بخش مجموعه عکس محمد آهنگر نفر اول،  مهدی پدرام خو نفر دوم و مصطفی اکبری مقدم مقام سوم را کسب کردند. تقدیر شدگانِ این بخش توسط داوران نیز خانم نیوشا رادمنش و محمد مهدی عاملی اعلام شدند.

دبیرخانه این سوگواره اعلام کرده که هدف از این سوگواره معطوف کردنِ نگاه علمی عکاسان به تفاوت های مناسک محرم و صفر و تمرکز بر انسان شناسی (مردم شناسی) تصویری است.

کارگاه عکاسی مردم شناسی از مناسک محرم نیز توسط جاوید تفضلی و کارگاه انسان شناسی تصویری توسط ناصر فکوهی استاد انسان شناسی دانشگاه تهران در گالری معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران به صورت رایگان برای علاقمندان برپاشدند.

به گزارش مهر، نمایشگاه عکس اشک و شمشیر شامگاه دیشب به کار خود خاتمه داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خوزستان خبر از برگزاری این مسابقه عکس در سطح ملی در سال های آینده خبر داد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز با حضور مسئولان استانی از جمله مدیر کل و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو شورای شهر اهواز، معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، بخشدار مرکزی شهرستان اهواز، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر کل برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری، مشاور جوان استاندار، مشاور امور فرهنگی هنری استاندار و دیگر مسئولان برپا شد که سرپرست میراث فرهنگی استان خوزستان تنها غایب این مراسم بود.

برگزار کننده این مسابقه معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. دبیر و دبیر اجرایی این سوگواره را قاسم آل کثیر و نجمه همدانی بر عهده گرفتند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.