استفاده ازظرفیت بنگاه‌های اقتصادی درزمینه اقتصادمقاومتی ضروری است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، شهرام طهماسبی ظهر یکشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی، با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصادی، افزایش بهره‌وری است، افزود: خوشبختانه برگزاری چنین جلساتی این فرصت را فراهم می‌کند که با تصمیم‌های تاثیرگذار بتوانیم برخی از مشکلات اقتصادی پیش رو را از میان برداریم و نباید فراموش کنیم که این مشکلات بیشتر به دلایل ساختاری برمی‌گردد.

وی همچنین مهم‌ترین عامل در به وجود آمدن چنین مشکلاتی را پمپاژ منابع نفتی بر پیکره اقتصاد ایران دانست و با اشاره به اینکه در کنار آن نباید از موضوعاتی چون وجود رانت و فساد و مهم‌تر از همه، نبود برنامه عملی در به وجود آمدن چنین مشکلاتی غافل بود، تصریح کرد: اگر بخواهیم نگاه واقع‌بینانه‌ای به این مشکلات داشته باشیم، باید این ناکارآمدی‌ها را نتیجه رفتار و باورهای نادرست نهادینه‌شده در اقتصاد بدانیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری زنجان با تأکید بر اینکه امروز وقت آن رسیده است که اقتصاد را درون‌زا کنیم،  افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای عملی برای کارآمدی اقتصاد بود.

طهماسبی تأکید کرد: شورای اقتصاد مقاومتی از عالی‌ترین ستادهای تصمیم‌گیری استان است و با آسیب‌شناسی مشکلات اقتصادی مشاهده می‌شود.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی درزمینه اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: توجه به این بنگاه‌ها موجب اجرای فعالیت‌های مفید اقتصادی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری زنجان گفت: وابستگی به منابع نفتی یکی از مشکلات اقتصادی است و باید بر این امر اذعان داشت که ناکارآمدی اداری و اجرایی هم از دیگر مشکلات اقتصاد است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.