رسالت اتحادیه تربیت جوانانی متعهد و متخصص برای اداره کشور است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام حجت محمودی به مناسبت سالروزتاسیس اتحادیه دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» با تشریح برخی فعالیتهای این نهاد اظهار داشت: حدود ۴ دهه از زمان تاسیس و شکل گیری این نهاد انقلابی در کشور می گذرد و شاید نقش آن در تربیت نیروهای جوان و نوجوان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ایجاد نشاط انقلابی توام با نشاط معنوی از وظایف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

محمودی بیان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت از ظرفیت دانش آموزان استفاده می کنیم و امروز اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با این نگاه و تفکر در راستای تربیت نیروهای ارزشی فعالیت دارد.

وی یادآورشد: ایجاد نشاط انقلابی مبتنی بر نشاط معنوی، حضوردر صحنه های انقلاب از مهمترین محورهای فعالیت اتحادیه انجمنهای اسلامی در راستای تربیت نیرو و جریان سازی است.

محمودی گفت: فعالان اتحادیه مانند سربازان جنگ نرم هستند که در رویارویی با استکبار آموزش دیده وحرکت خواهند کرد تا در مسیر منویات مقام معظم رهبری برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب گام بردارند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان قزوین اظهارداشت: با فعال کردن امور فرهنگی تلاش کرده ایم تا نخبگان علمی و فرهنگی در استان تربیت شوند و در خدمت نظام قرار گیرند.

محمودی اضافه کرد: دانش آموزانی که عضو اتحادیه می شوند باید درست تربیت شوند تا درآینده در مسیرخدمت به انقلاب قرار گیرند ودانش آموزانی متعهد و متخصص باشند.

وی گفت: اهداف متعالی انقلاب، هویت بخشی به جوانان است که در این راستا در ایام دهه فجر برنامه هایی با عنوان «مدرسه انقلاب» در همه مدارس اجرا می شود.

محمودی تصریح کرد: برپایی نمایشگاههای مربوط به دستاوردهای انقلاب در بخش دانش آموزی با عنوانهای «دیروز، امروز و فردا» با ارائه مطالب فرهنگی تلاش می کند تا با اطلاع رسانی درست جوانان را در جریان خدمات ارائه شده قرار دهد.

وی اضافه کرد: با نگاه «دیروز» در مورد کارنامه رژیم ستم شاهی در بخش فساد اقتصادی، سیاسی و وابستگی ها به خارج و در کنار آن اسوه های انقلابی مانند امام راحل و اصحاب ایشان، شهدای شاخص شهر و بزرگان انقلاب مانند شهید بهشتی معرفی می شوند و در بخش «امروز» در قالب آفتاب ولایت نقش آفرینی رهبری و در برنامه هایی با نام دیوار فریاد موضوعات دشمن شناسی، عرصه های نفوذ دشمن و راههای مقابله با دشمن و سراب غرب آموزش داده می شود و در بخش موج پنجم نقش انقلابی دهه هشتادی ها، توجه به نظریه مقاومت وسبک زندگی ایرانی و اسلامی مطرح می شود.

محمودی یادآورشد: همچنین در بخش مجاهدان سایبری، فرصت های مجازی و تهدیدهای این فضا، راههای مقابله و ویژگی های منتظران به دانش آموزان گفته می شود.

مسئول انجمن اسلامی اتحادیه دانش آموزان استان قزوین گفت: در بخش «فردای ما» هم هویت بانوی مسلمان، ویژگی های منتظران، سیمای حکومت اسلامی، میز پاسخگویی به شبهات اسلامی مورد توجه است.

وی اضافه کرد: در بخش ویژه هم برنامه هایی مانند چهل برگ پیش بینی شده که پویش ملی دانش آموزی، دستاوردهای معنوی انقلاب و جهاد اقتصادی و فرهنگی، ضریح بی نشان، جاهلیت مدرن و طراحی غرفه و مسابقه و بازی های جذاب بر اساس کتاب جوانه ها در دستور کار قرار دارد.

محمودی تصریح کرد: برنامه های غیر نمایشگاهی شامل سرود، نمایش، فضای مجازی در همه مدارس است و نمایشگاهها نیز تاروز ۲۲ بهمن برپاست و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بهترین نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه پژوهشگران نوجوان از دیگر برنامه هاست تا نخبگان مهارتی در همه عرصه ها جذب شوند که ما به واسطه دانش اموزان سراغ نوجوانان و جوانان رفته ایم تا با نیازها، مطالبات و پرسش های آنها آشنا شده و برای جوابگویی برنامه ریزی کنیم.

مسئول اتحادیه دانش آموزان استان قزوین گفت: با برنامه های پیش بینی شده باید بتوانیم از جامعه جوان افراد منتقد اجتماعی تربیت کنیم تا نقاط ضعف و قوت انقلاب را متوجه شده و از ایستایی خارج شده و پویا و بانشاط شوند.

وی اضافه کرد: در تشکلها افراد توانمندی داریم که فعالیت اجتماعی و علمی دارند که باید آنها را شناسایی و تقویت کنیم تا برای آینده کشور مفید باشند.

محمودی گفت: شاید فضای عمومی جامعه موجب شده تا این اتحادیه به عنوان یکی از یادگارهای ارزشی امام راحل مورد غفلت واقع شود اما با کمک رسانه ها و دلسوزان باید این نقیصه را برطرف کرده و برای پویایی این نهاد تلاش کنیم.

وی اظهارداشت: با دوری از موازی کاری باید کیفیت فعالیتها را افزایش دهیم لذا به سوی همه دلسوزان و مسئولان و رسانه ها دست یاری دراز می کنیم تا بتوانیم به اهداف والای خود برسیم.

محمودی تصریح کرد: دنبال اعتماد سازی هستیم و با کمک موسسه آینده سازان برای تقویت بنیه علمی و فرهنگی جوانان تلاش می کنیم تا به سمتی برویم که از نظر تربیتی، افرادی عالم، متعهد و متخصص تربیت شده و بتوانند در کارها مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم با اتحادیه ارتباط دارند که ۱۲۰ نفر فعال هستند و از میان آنها ۱۲ نفر رتبه های برتر کشوری دارند و بیش از ۹۲ مدرسه دخترانه و ۶۴ مدرسه پسرانه با ما همکاری می کنند که امیدواریم بتوانیم سایر مدارس را هم فعال کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.