اجساد سرگردان قربانیان کرونا در کامیون‌های یخچال‌دار نیویورک

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته “دینا مانیوتیس”، معاون اجرایی کمیسیونر دفتر ارشد پزشکی نیویورک سیتی، اجساد این قربانیان در حالی در سردخانه‌های موقت در نیویورک سیتی محفوظ است که خانواده‌های آنها دفنشان را در گورستان “هارت آیلند”، بزرگترین قبرستان عمومی شهر تایید کرده‌اند جایی که اجساد بی نام و نشان آرمیده‌اند.

وی ادامه داد، این سردخانه‌های موقت در پی اقدامی اضطراری سال گذشته میلادی ایجاد شدند تا به خانواده‌ها زمان بیشتری بدهند اجساد عزیزانشان را که در پی ابتلا به کرونا مردند، دفن کنند. برخی از اعضای خانواده‌ها خواسته‌اند تا اجساد در گورستان “هارت آیلند” دفن شوند و با برخی دیگر هم هنوز نتوانسته‌ایم تماس بگیریم.

این مقام شهری نیویورک گفت: در آینده‌ای خیلی نزدیک ما تمامی خانواده‌ها را مطلع می‌کنیم که داریم برای دفن اجساد عزیزانشان تلاش می‌کنیم تا آنها زمان مورد نیاز را داشته باشند.

به گفته دینا مانیوتیس، در گورستان هارت آیلند ۲۶۶۶ تن در سال گذشته میلادی دفن شده و ۵۰۴ تن دیگر نیز در سال جاری میلادی به خاک سپرده شدند در حالیکه معمولا در سال ۱۲۰۰ تن در این قبرستان دفن می‌شوند.

ایالت نیویورک یکی از بدترین ایالت‌های آمریکا در پاندمی مرگبار کرونا است.

از بهار سال گذشته میلادی و در پی نخستین شیوع پاندمی، نیویورک سیتی دیگر فضایی برای دفن اجساد قربانیان کرونا نداشت. سردخانه‌ای موقت در مارس ۲۰۲۰ ایجاد شد تا اجساد قربانیان در آن نگهداری شود.

تا به امروز، بیش از ۳۹۴ هزار مورد ابتلا به کرونا در نیویورک گزارش شده که ۳۲ هزار و ۷۶۰ تن در اثر ابتلا به این بیماری از آغاز این پاندمی درگذشتند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.