درباره رپورتاژ آگهی بیشتر بدانیم

رپورتاژ آگهی یا ( Advertorial ) که ترکیبی است ساخته شده از دو واژه ( Advertisement ) به معنای آگهی و یا تبلیغات و ( Editorial ) به معنای سرمقاله یا رپورتاژ کلمه ای است پرکاربرد در دنیای دیجیتال مارکتکینگ، کسب و کار اینترنتی و سئوی سایت. این نوع از تبلیغات از سال 1945 در رسانه های مکتوب کاربرد داشته است، حال آنکه به دلیل روشن نبودن ماهیت تبلیغاتی این مقالات واکنش های منفی را به دلیل سو استفاده از اعتماد مخاطبان در پی داشته است و دیوان بین المللی تجارت جهانی در قانون آگهی های خود، خواهان تمیز دادن تبلیغ از غیر آن برای مخاطبان شده است. با این حال استفاده از این روش در دنیای دیجیتال مارکتینگ متداول و بسیار سودآور و برای یک کسب و کار اینترنتی مفید فایده است.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات است که در قالب مقالات تحلیلی، خبری و یا انواع مقالات غیر تبلیغی در وب سایت ها و رسانه های مکتوب یا این گونه برنامه ها در رسانه های صوتی و تصویری انتشار می یابد. این مقالات سعی در آن دارند تا ماهیت تبلیغی خود را بپوشانند. تبلیغات کننده ها انتظار دارند تا رپرتاژ آگهی نه به عنوان یک متن تبلیغی بلکه به عنوان یک متن کاربردی توسط مخاطبان در نظر گرفته شود. رپورتاژ آگهی می تواند به انتشار محتوای مفید و البته با صرفه اقتصادی توسط صاحبان وب سایت ها و رسانه ها کمک کند. البته همانطور که گفته شد عده ای از منتقدین این نوع تبلیغ را به نوعی فریب مخاطبان می دانند.

در  کنار این موارد، تبلیغ کننده ها با کمک رپورتاژ به سطح بالایی از ارتباط محتوایی دست خواهند یافت. سایت ها و رسانه های میزبان معمولا صفحات رپورتاژ را در قسمت های مربوط به همان موضوع ارائه می دهند که این مسئله باعث می شود که تبلیغات کنندگان به راحتی به جامعه هدف خود دسترسی داشته باشند.

نگاه گوگل به رپورتاژ آگهی

برای عده زیادی از بازارگران، راهنمای وبمستر گوگل یا ( Webmaster guidelines of Google ) به نوعی با هرگونه قانون رسانه ای برابری می کند. هر سیستم یا فردی که می خواهد در اینترنت موفق شود و موفق بماند نیازمند به پیشرفت و رسیدن به رتبه های بالا در موتور جستجوی گوگل است و به همین خاطر باید با قوانین آن آشنا باشد. از آنجایی که موتور جستجوی گوگل قائل به این اصل است که مقالات پولی نباید بتوانند تاثیر زیادی در رتبه بندی گوگل داشته باشند، پس متون رپورتاژ آگهی باید با استفاده از کد rel=”nofollow” از مقالات مهمان و پولی تمیز داده شوند و در کل، طبق قوانین گوگل، مقالات پولی باید به طور واضح برای مخاطبان و کاربران قابل تشخیص باشد. آقای مت کاتس (Matt Cutts )، از تیم وب اسپم گوگل (Google Webspam team ) در ویدیویی که در فضای اینترنت و سایت یوتیوب قابل دسترسی است، نحوه قضاوت گوگل بر روی رپورتاژ آگهی را شرح داده است.

فواید رپورتاژ آگهی

  1. رپورتاژ کمکی شایان به سئوی سایت شما خواهد بود.
  2. بر خلاف مقالات پولی و مهمان، رپورتاژ به دلیل ماهیت متفاوت خود هیچگاه حذف نمی شود.
  3. گوگل به مقالات پولی علاقه چندانی ندارد پس رپورتاژ با ماهیت متفاوت خود سازگاری بیشتری با رتبه بندی گوگل دارد.
  4. در مقابل دیگر روش های تبلیغاتی، رپورتاژ هزینه کمتری برای مارکترها به دنبال خواهد داشت.
  5. رپورتاژ توانایی تاثیر گذاری بر برندینگ و کسب اعتبار برای یک کسب و کار اینترنتی را دارا می باشد.
  6. تعداد زیادی از مخاطبان با اهداف مختلف مراجعه به مقاله شما، رپورتاژ شما را خواهند دید.
  7. رپورتاژ چیزی بالاتر از یک شعار، یک تصویر یا یک بنر تبلیغاتی برای شما و در یک کلام یک مقاله کامل و جامع برای تبلیغ شما است.

پنج راهکار برای انتشار رپورتاژ آگهی کارا

  1. ارتباط معنایی و محتوایی مقاله تهیه شده به عنوان مقاله و توجه به نیاز مخاطبان
  2. استفاده از محتوای با ارزش افزوده
  3. استفاده از محتوای با کیفیت
  4. استفاده از تصاویر و محتوای چند رسانه ای ( Multimedia content )
  5. تمیز دادن رپورتاژ آگهی از انواع مقالات غیر تبلیغی به منظور تخطی نکردن از قوانین مربوطه.

رپورتاژ آگهی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد ترکیب بازاریابی یک بنگاه اقتصادی را به شدت بهبود خواهد بخشید. این نوع تبلیغات علاوه بر کمک به کسب و کارها برای دسترسی به جامعه هدف، ابزاری بسیار عالی برای غلبه بر ابزارهای از بین بردن بنرهای تبلیغی اینترنتی مورد استفاده کاربران هستند. اگر یک رپورتاژ به طور حرفه ای طراحی و به خوبی نوشته شده باشد، به عنوان یک تبلیغ شناخته نخواهد شد.

چگونه رپورتاژ آگهی تهیه نماییم ؟

برای تهیه یا خرید رپورتاژ آگهی میتوانید از آژآانس تبلیغاتی تسمینو اقدام نمایید.این آژانس بصورت تخصصی در زمینه رپورتاژ آگهی فعالیت مینماید و میتواند رپورتاژ آگهی شما را در برترین خبرگزاری های فارسی با قیمت های بسیار کمتر منتشر نماید.

از ویژگی های مهم خرید رپورتاژ آگهی از تسمینو مشاوره های رایگان آن در زمینه رپورتاژ خبری میباشد که برای افرادی که در این زمینه دانش کافی ندارند بسیار مناسب میباشد.

برخی از مزایای تیم تبلیغاتی تسمینو عبارتند از :

گزارش کمپین :

میتوانید کمپین رپورتاژ آگهی خود را از طریق پنل کاربری ایجاد نمایید و بصورت لحظه ای از آخرین وضعیت کمپین خود با خبر شوید.

تولید محتوای اختصاصی :

اگر تجربه کافی در زمینه تولید محتوای رپورتاژ آگهی ندارید میتوانید اینکار را به تیم تولید محتوای تسمینو بسپارید تا محتوای اختصاصی و کاملا بهینه و سئو شده برای شما تولید نمایند تا بهترین بازخورد را از رپورتاژ آگهی خود دریافت نمایید.

برترین رسانه ها :

همیشه یادتان باشد که یک تبلیغ با کیفیت خیلی بهتر از چند تبلیغ بی کیفیت میباشد.تیم تسمینو با همکاری با برترین رسانه های فارسی میتواند بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد که نتیجه بسیار عالی ای از این کار دریافت نمایید.

دائمی بودن رپورتاژ آگهی :

تیم تسمینو تضمین دائمی بودن و فالو بودن لینک های تمامی رپورتاژ ها را خواهد داد و در صورتی که مشکلی برای رپورتاژ آگهی شما به وجود آید تیم تبلیغاتی تسمینو پاسخگوی شما خواهد بود.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.