سفیر چک در کویت عذرخواهی کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از روسیا الیوم، سفارت چک پیام عذرخواهی مارتین دووراک، سفیر این کشور را در کویت منتشر کرد که در آن آمده است: از انتشار تصویری از پرچم اسرائیل در صفحه شخصی خود که به خشم و عصبانیت قابل درک در میان بسیاری از مردم به خاطر وضعیت فاجعه بار کنونی در نوار غزه منجر شد، بسیار متاسفم‌.

دووراک گفت: رفتار نادرستی نسبت به دوستان مسلمان و کویتی خود داشته است و افزود: می خواهم از آنها و همه کویتی‌ها و فلسطینی‌ها و از همه کسانی که به دلیل این رفتار احساس ظلم کردند، عذرخواهی کنم.

سفیر چک در کویت گفت، قصد بی‌احترامی به قربانیان بی گناه فلسطینی را نداشته است و “از مشاهده درد و رنج آنها ناراحت است.”

دووراک در پیام خود تاکید کرد، در طول فعالیتش در سفارت چک در کویت همواره دنبال یافتن بهترین روابط بین دو کشور بوده است و هیچ روزی از مسلمانان یا اعراب یا سایر اقوام منطقه نفرت نداشته است.

وی پیش از این تصویری با پس زمینه مسجدی در کویت همراه با پرچم رژیم صهیونیستی منتشر کرده و روی آن نوشته بود: در کنار اسرائیل ایستاده‌ام!

این اقدام دووراک موجی از خشم و عصبانیت را در محافل مردمی و رسمی کویت برانگیخت و آنها در شبکه های اجتماعی خشم خود را ابراز داشتند.

کاربران توییتر در کویت هشتگ “سفیر چک را اخراج کنید” را راه اندازی کرده و خواستار اخراج وی بابت این رفتارش شدند.

وزارت خارجه کویت هم دووراک را در پی این تحولات احضار کرده و این اقدام وی را محکوم کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد، این اقدام مردود بوده و توهین به احساسات مردم و عرصه رسمی کویت تلقی می شود و با عرف دیپلماتیک و توافقنامه‌های این پیرامون روابط دیپلماتیک مغایرت دارد.

وزارت خارجه کویت اعلام کرد، دووراک بابت این رفتارش به شدت متاسف است و این رفتار وی شخصی بوده و ارتباطی به موضع دولت چک درخصوص ملت فلسطین ندارد و دووراک تصویر منتشر شده را پاک کرده است.

این وزارتخانه در پایان اعلام کرد، اجازه نمی دهد عرف دیپلماتیک یا توافقنامه وین درباره مناسبات دیپلماتیک میان کشورها نادیده گرفته شود و هیئت‌های دیپلماتیک در کویت کاری خارج از وظایف خود انجام دهند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.