کارکرد زیست شناسی در جامعه مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، عباس قلی پور صبح چهارشنبه در همایش ملی زیست شناسی در ساری با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان علاقه به تحصیل در رشته زیست شناسی ندارند از آن به علوم پایه یاد کرد و گفت: همچنین ۹۰ درصد فناوری شرکت های دانش بنیان در حوزه زیست شناسی است.

وی با بیان اینکه اهمیت و کارکردهای علم زیست شناسی در جامعه مغفول مانده است اظهار داشت: جریان سازی فکری برای فرهنگسازی اهمیت زیست شناسی و کاربرد آن در جامعه ضروری است.

وی با اظهار اینکه با مسائل عمده زیستی در کشور مواجه هستیم گفت: آلاینده ها و مسائل مختلف موضوعات عالی برای پژوهش در حوزه مسائل زیست شناسی است تا کشور را برای حل مشکلات یاری کنیم.

قلی پور، فناوری های نوین، صنعت و اقتصاد را محور همایش ملی زیست شناسی بیان کرد و گفت: باید بتوانیم کارکرد علم زیست شناسی را به جامعه معرفی کنیم و از بهمن سال قبل، کارهای مربوط به سومین همایش ملی زیست شناسی آغاز شد.

مدیر پژوهشی دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به استقبال خوبی و عالی از سومین همایش ملی زیست شناسی در استان ادامه داد: بیش از ۱۷۰ پژوهشگر مقالات پژوهشی را به دبیرخانه همایش ارسال کرده اند و این مقالات از رشته های مختلف بوده است.

وی یادآور شد: اکثر شرکت کنندگان در همایش از دانشگاههایی غیر از دانشگاه پیام نور هستند و مقالات ارسال نیز در حوزه های مختلف عرضه شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.