تمرین حمله سربازان آمریکایی در کارخانه روغن بلغارستان!

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، “کن مک‌گراو”، روابط عمومی دفتر فرماندهی عملیات ویژه آمریکا گفت، گزارش اولیه درباره این حمله نادرست است. این واحد نظامی که به کارخانه یورش برد، از هوابرد ۱۷۳ ارتش آمریکا مستقر در ایتالیا بود. نیروهای عملیات ویژه آمریکا در این رویداد به هیچ وجه دخیل نبودند.

وی ادامه داد: سربازان آمریکایی این یگان در ایتالیا یک عملیات شبیه سازی شده را در فرودگاه “چشنیگیروو”، در جنوب بلغارستان انجام دادند. آنها برای تصرف و ایمن سازی هر توقف از ساختمانی به ساختمان دیگر در حال حرکت بودند و تیم به اشتباه معتقد بودند که این کارخانه در داخل فرودگاه قرار دارد و در مجاورت آن نیست.

در جریان این رزمایش که در ۱۱ مه انجام شد، سربازان ورود و پاکسازی به چندین سنگر و سازه را در سراسر این فرودگاه شبیه سازی کردند.

ارتش آمریکا اعلام کرد، در این رزمایش هیچ تیری شلیک نشده است.

در بیانیه ارتش آمریکا همچنین آمده است: ارتش ایالات متحده آموزش را جدی می‌گیرد و ایمنی سربازان، متحدان و غیرنظامیان را در اولویت قرار می دهد. ما قاطعانه از این کمپانی و کارمندان آن عذرخواهی می‌کنیم. ما همیشه از این رزمایش‌ها درس می‌گیریم و در حال بررسی کامل علت این اشتباه هستیم. ما روش‌های دقیق را به کار خواهیم گرفت تا زمینه‌های آموزش خود را به روشنی مشخص و از بروز این نوع حوادث در آینده جلوگیری کنیم.

یک روزنامه نگار تحقیقی در سایت “Arms Watch” در توئیتی نوشت که تصاویر دوربین‌های امنیتی نشان داده که چه اتفاقی در کارخانه افتاده است.

این روزنامه نگار همچنین مدعی شده که صاحب کارخانه از ارتش آمریکا شکایت کرده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.