دولت جمهوری چک از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رای گیری در پارلمان جمهوری چک چند ماه پیش از انتخابات پارلمانی برگزار شد.

دو ائتلاف اپوزیسیون که رقبای حزب ANO آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک در انتخابات اکتبر هستند، طرح رای عدم اعتماد به دولت اقلیت را بابت ناکارآمدی دولت در رویارویی با کرونا و تحقیقات درباره تضد منافعی که بابیش با آن روبروست، مطرح کرده بودند.

اما این احزاب نتوانستند اکثریت ۱۰۱ رای را در مجلس عوام ۲۰۰ کرسی برای رای عدم اعتماد به بابیش به دست بیاورند پس از آنکه حزب کمونیست، مجلس عوام را ترک کرد و در این رای گیری شرکت نداشت.

قانونگذاران اپوزیسیون جمهوری چک همچنین از دولت بابت ناکامی در تضمین حمایت کافی از این کشور در مناقشه دیپلماتیکش با روسیه بر سر نقش ادعایی جاسوسان روس در انفجار مهیب سال ۲۰۱۴ در یک انبار مهمات انتقاد دارند.

رهبر حزب کمونیست جمهوری چک گفت:‌ دولت از اعتماد ما برخوردار نیست، اما احزاب راست گرا (اپوزیسیون) حتی کمتر از این اعتماد دارند. بنابراین ما در این نمایش بی هدف شرکت نخواهیم کرد و می‌رویم تا برای مردم کار کنیم.

محبوبیت حزب ANO بابیش در نظرسنجی‌های سال جاری میلادی کاهش چشمگیری داشته و پس از ائتلاف بین حزب لیبرال “دزد دریایی” و “شهردارها” قرار دارد.

نخست وزیر جمهوری چک به پارلمان گفته که اپوزیسیون، کشور را گروگان گرفته و از پاندمی کرونا برای بازی‌های سیاسی خودشان استفاده کرده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.