لاریجانی و شورای نگهبان/تکذیب یک همکاری/واکنش دولت به انتقادها

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، درخواست از شورای نگهبان برای اعلام دلایل عدم احراز صلاحیتش در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

لاریجانی با انتشار بیانیه ای به عنوان یک بنده خدا خطاب به شورای نگهبان درخواست کرد که با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید و حداقل به اجرای سیاست‌ کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل نمایید.

در پاسخ به این درخواست،‌ ، سخنگوی شورای نگهبان در توییتی اعلام کرد که  برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.

خبرهای مرتبط با نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

***

واکنش به توییت مداخله جویانه رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران که خواستار احترام به حقوق بشر و آزادی بیان در ایران شده بود، هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

رییس تیم مذاکره کننده ایران در وین در توییتی بااشاره به اینکه تحریم های غیرقانونی و جنایت بار ترامپ همچنان برقرارند، خطاب به رابرت مالی، نوشت: نیازی به اشک تمساح نیست وقتی که تلاش‌های آمریکا برای تحمیل رنج و مصیبت به ٨٢ میلیون ایرانی ادامه دارد. تروریسم اقتصادی، آن هم در بحبوحه بیماری کرونا،  جنایت علیه بشریت است.

همچنین،‌ نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی گزارش سالانه شورای امنیت به مجمع برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: اگرچه مذاکرات هسته‌ای جاری در وین اولین گام برای ارزیابی درستی اراده سیاسی واقعی آمریکا در بازگشت به برجام است ولی آزمایش اصلی و واقعی زمانی خواهد بود که بعد از راستی آزمائی ثابت شود آمریکا مسیر خود را تغییر داده، سیاست شکست خوردهِ فشار حداکثری‌اش را کنار گذاشته و تروریسم اقتصادی خود علیه ایران را متوقف کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم به اقدام اخیر دولت واشنگتن در خارج کردن نام چند نفر از لیست تحریم های آمریکا هم واکنش سخنگوی وزارت خارجه کشورمان را در پی داشتو

با بیان اینکه خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن نیت دیده می‌شود،‌ تاکید کرد: بایدن باید به جای پا گذاشتن جای پای ترامپ، با رفع موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، از «شکست حداکثری» او دست بکشد .

خبرهای دیگر  با محوریت برجام را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

***

در پی ادعای روزنامه واشنگتن پست مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد یک سیستم ماهواره ای پیشرفته به ایران بفروشد، تاکید کرد که این فقط یک خبر جعلی است. دست کم من از این موضوع بی اطلاع هستم. احتمالا آنهایی که در این خصوص صحبت کرده اند، بیشتر می دانند. این (خبر) کاملا بی معنی و مزخرف است.

در همین رابطه جالینا پورتر ، گفت  آنچه می توانم بگویم این است که از مسئله مطلعیم و گزارشات  رسانه ها درباره قصد احتمالی روسیه برای ارائه یک سیستم ماهواره ای پیشرفته به ایران را دنبال می کنیم. جدای از آن، چیز بیشتری برای اعلام و هیچ پاسخ دیگری در این زمینه نداریم.

همچنین  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه نمی تواند گزارش ها مبنی بر فروش سیستم ماهواره ای پیشرفته روسیه به ایران را تائید کند، افزود خوب است در این باره از مقامات ایران و مسکو سوال شود.

توضیحات رییس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا درباره تلاش های انجام شده برای تامین تجهیزات مقابله با کرونا هم از پرمخاطب ها بود.

با بیان اینکه کار دولت در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی نظیر بوده است، افزود: در ابتدای این دولت  کل تخت بیمارستانی حدود۹۰ هزار بوده که تا پایان دولت۱۶۰ هزار تخت تحویل می دهیم. بسیاری از تخت های قدیمی بازسازی کامل شده است. در مخیله من نمیاد درباره سه چیز کسی شک کند. درباره برجام، تحولات دیجیتال و طرح سلامت. این سه از بدیهیات بود. این روزها شاهد تحریف و تغییر و آمار غلط و دروغ هستیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.