نگاه جزئی‌نگر بانوان در مدیریت شهری تاثیرگذارتر است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، سکینه عمرانی نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست‌های میز انتخابات دانشجویان که بعدازظهر امروز (شنبه ۲۲ خرداد) در ستاد انتخابات دانشجویان سیدابراهیم رئیسی شورای وحدت برگزار شد، اظهار کرد: شورای وحدت طی انتخاباتی که انجام گرفت تشکیل شد که متشکل از احزاب اصولگرا و جامعه روحانیت است. در مورد معرفی کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری از همان ابتدا اعلام شد که آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی کاندیدای مورد تایید این شورا هستند.

وی افزود: ایشان در ابتدا گفتند که برای انتخابات ثبت نام نخواهند کرد اما با پیگیری دوستان در شورای وحدت جامعه به سمتی رفت که ایشان برای کاندیداتوری اعلام حضور کردند. اما این خرده نیز به ایشان گرفته می‌شود که اگر پیگیر فساد هستند با توجه به اینکه در قوه قضاییه می‌باشند، می‌توانند در آنجا پیگیر این مساله باشند، اما شاهدیم که امروزه رانت و فساد بسیاری وجود دارد.

نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی که مدیریت‌های نادرست و ناشایست بستر رانت را به وجود می‌آورد، افراد فرصت طلب به دنبال این هستند که بیشترین استفاده را از این فضا ببرند مانند دوره‌ای که بحث و مشکلات ارز و سکه در کشور پیش آمد.

عمرانی با اشاره به ربط دادن مشکلات جامعه به تحریم‌ها از سوی برخی مسئولان، بیان کرد: بحث تحریم‌ها معنی ندارد، اینکه ثبات اقتصادی جامعه را به هم بریزیم و بعد مشکل را بر گردن تحریم‌ها بیاندازیم، درست نیست. در این راستا قوه قضائیه قوه‌ای است که قبل از اینکه جرمی اتفاق بیفتد نمی‌تواند اقدامی کند و پیشگیری از فساد با قوه مجریه است.

وی عنوان کرد: شخصیت آیت الله رئیسی ضد فساد است و بنابراین با ورود ایشان به انتخابات موافق بودیم، البته ایشان علی‌رغم میل باطنی خودشان وارد صحنه شدند.

عمرانی افزود: معتقدیم حضور ایشان لازم بود و امیدواریم مردم هم از لحاظ درک سیاسی هر روز پیشرفت بیشتری کنند و فضای رعب و وحشتی که در جامعه ایجاد می‌کنند اثری روی آنها نخواهد داشت و یکصدا وارد صحنه عمل می‌شوند تا ایشان در این مسئولیت قرار گیرند.

این نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخابات شورای شهر و حضور زنان در آن اظهار کرد: بانوان از لحاظ دیدگاه و زاویه دیدی که به مسائل مختلف دارند نگاه جزئی نگر بیشتری نسبت به آقایان دارند و ظرافت و زیبایی نگری بانوان می‌تواند تاثیر گذارتر باشد. به طور مثال در بحث مبلمان‌ شهری تاثیر مثبت‌تری خواهند داشت چون از ذوق خاصی در رابطه با زیبایی نگری برخوردار هستند.

وی یکی دیگر از دلایل حضور بانوان در انتخابات شورای شهر را “تاثیر گذاری بانوان در حوزه صرفه جویی” دانست و بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای در ارتباط با جایگاه زنان در مدیریت شهری وجود داشته باشد.

نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه مدیریت شهری در ۴ سال آینده چه برنامه‌ای باید در پیش گیرد، گفت: تیم داوطلب شورای وحدت برای شورای شهر از برنامه ریزی و سند چشم انداز راهبردی برخوردار است که دارای تجربه عملی نیز می‌باشند و با برنامه و هدفمندی به انتخابات ورود می کنند چون این سند دید جدیدی را در رابطه با شهر تهران ارائه می‌کند.

وی در رابطه با استفاده از منابعی که در خود شهر برای پیشرفت بیشتر آن وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین پتانسیل‌های شهر، مردم به عنوان موضوع اصلی شهر هستند که می‌توان مشکلات شهر را به دست مردم و با کمک آنها رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حسین اخگرپور دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در این نشست، در رابطه با تاثیر حضور جوانان در انتخابات شوراها و شورایاری‌ها، اظهار کرد: از پتانسیل جوانان در مدیریت شهر تهران می‌توانیم در جاهای مختلفی استفاده کنیم که از جمله آن شورای محله و شورایاری‌ها است.

وی افزود: جوانان در مدیریت شوراهای محله کارنامه درخشانی داشته‌اند که در این راستا اگر در قانون شورایاری‌ها بازنگری شود و بستری فراهم شود که متخصصین جوان حضور بیشتری داشته باشند، در جهت مدیریت شهر تهران و شورایاری‌ها تاثیر بسزایی خواهند داشت.

دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه در تهران دانشگاه‌های بسیاری وجود دارد و دانشجویان در رشته‌های مختلف مرتبط با حوزه شهری تحصیل می‌کنند، می‌توانیم از جوانان مستعد در حوزه‌ها و قالب‌های مختلف استفاده کنیم که این اقدام بسیار خوبی است.

اخگرپور در رابطه با حضور منتخبین عضو شورای وحدت در انتخابات شورای شهر گفت: هدف منتخبین شورای وحدت این است که اگر مردم به آنها رای دهند نگاه ویژه‌ای در استفاده از جوانان برای مدیریت و اداره شهر تهران خواهند داشت.

وی در رابطه با ایجاد منابع سرمایه پایدار برای شهرداری تهران بیان کرد: در چند دهه گذشته با رشد شهرنشینی شاهد هستیم که متدهای گذشته جواب مسائل شهری امروز را نمی‌دهد، بنابراین باید از الگوهای جدید در این رابطه استفاده کنیم که از جمله آن، این است که باید فرهنگ توریسم و توریست پذیری در شهر تهران را تقویت کنیم، چون تهران پتانسیل بالایی برای جذب توریست دارد و از این طریق سرمایه پایداری برای شهرداری ایجاد خواهد شد.

وی اولین قدم در رابطه با هوشمندسازی شهرداری را ایجاد اعتماد سازی عمومی بین شهروندان دانست.

اخگرپور خاطرنشان کرد: با توجه به مهاجرت‌های اخیر، بحران اصلی که تهران با آن مواجه است این است که یکی از معضلات اصلی که شورای شهر جدید باید به آن رسیدگی کند ارتقاء کیفیت و کمیت سیستم‌های حمل و نقل عمومی سطح شهر تهران است.

وی گفت: امیدواریم که شورای شهر جدید با همکاری و تعامل با دولت بتواند از ظرفیت‌های دولت برای ارتقای کیفیت و کمیت سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران استفاده کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.