تحسین گروه هفت از بایدن بعد از “آشوب کامل” دوران ترامپ

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منبع تصریح کرد: قبلا این اجلاس عادت به آشوب کامل داشت. قبل از این ما تمام وقت عصبی بودیم و تلاش می‌کردیم که گروه هفت دست نخورده بماند و حالا شما دیگر مجبور نیستید نگران آن باشید.

او ادامه داد: شما می‌توانید بحثی صریح داشته باشید بدون اینکه مجبور باشید در شروعش بگویید، خیر، روسیه قرار نیست دوباره به گروه هفت برگردد.

این در حالی است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز پیشتر روز شنبه گفت، آمریکا تحت ریاست جمهوری بایدن مجددا به عنوان یک رهبر مشارکت کننده جهان آزاد بازگشته است که این نشان دهنده آسودگی خاطر بسیاری از همپیمانان کلیدی آمریکا مبنی بر پایان یافتن آشوب ریاست جمهوری ترامپ است.

همچنین این اظهارات ماکرون مشابه با اظهارات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس است که روز پنجشنبه بایدن را به عنوان “نسیم بزرگ هوای تازه” تحسین کرد.

نه ماکرون و نه جانسون مقایسه مستقیمی میان بایدن و ترامپ به عمل نیاوردند هر چند که هر دوی آنها لحن شراکتی متمایز بایدن را تحسین کردند و مقامها گفتند که بعد از شوکها و تحقیرهایی که ترامپ بارها به تعداد زیادی از همپیمانان اروپایی وارد ساخت، احساس آسودگی خاطر وجود داشته است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.