برنامه ریزی برای تابستان دانش آموزان هدفمند باشد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، عبدالمحمد زاهدی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که روز یکشنبه در سالن استانداری برگزار شد اظهارداشت: برنامه هایی که در آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی شده اگر بر اساس علائق و نیازهای نوجوانان و جوانان باشد می تواند با استقبال روبرو شود و اگر فقط با نگاه مسئولان تنظیم شود با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر آمارها نشان می دهد که ۹۰ درصد دانش آموزان به موسیقی علاقه دارند لازم است برنامه های تابستانی در مسیر هدایت این گرایش تنظیم شود تا کارها به نتیجه برسد.

استاندار قزوین بی علاقگی والدین به برنامه های تربیتی آموزش و پرورش را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و گفت: شاید نتوانسته ایم به نیازهای اولیا و دانش آموزان پاسخ دهیم و این نگاه ایجاد شده و همه این موارد باید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

زاهدی تصریح کرد: در تمامی نظام های آموزشی دنیا، مدارس در فصل تابستان تعطیل است و رویکرد آنها اینگونه تنظیم شده تا دانش آموزان چند ماهی از فضای تحصیل و آموزش رسمی دور شوند و تابستان بانشاطی داشته باشند.

وی گفت: در این ایام هر دانش آموز می تواند بر اساس گرایش های خود با قرآن، موسیقی، هنر، ورزش، تعطیلات را سپری کند و این که در این روزها هم کلاس درس بگذاریم شاید منطقی نباشد و کسالت آور شود.

استاندار قزوین بیان کرد: اینکه گفته شد ۶۶ درصد دانش آموزان در تابستان سرکار نمی روند چیز عجیبی نیست زیرا نسل کنونی مانند ما نیست که شغل پدران را ادامه دهد و تابستان را به کار و مهارت آموزی بگذراند.

وی اضافه کرد: مهمترین رویکرد ما باید در تابستان این باشد که تعطیلات فرزندانمان هدر نرود و از بی برنامگی آسیب نبینند و بهتر است در شرایط کنونی بر اساس تفاهم نامه های گذشته برنامه ریزی شود و با حذف موازی کاری برای ایام سال برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.