برلین فردا میزبان مذاکرات لیبی است/ تلاش واشنگتن برای خروج شبه نظامیان خارجی پیش از انتخابات

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، ریچارد نورلند، فرستاده ویژه آمریکا به لیبی به خبرنگاران گفت: بخشی از اهمیت انتخابات لیبی در این است که یک دولت قدرتمند، قانونی و قابل اعتماد احتمالا طرف‌های خارجی را برای خارج کردن نیروهایشان تحت فشار می‌گذارد.

نورلند پیش از سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به برلین جهت شرکت در دومین کنفرانس درباره لیبی در این هفته، اظهار کرد: این کنفرانس پیشرفت بسیار مهم و موثری خواهد بود اما پیشنهاد نمی‌کنیم برای کمی پیشرفت تا سال آینده منتظر بمانیم.

فرستاده ویژه آمریکا به لیبی در ادامه گفت: مذاکراتی با برخی طرف‌های مهم برای تشویق برخی مزدوران و شبه‌نظامیان خارجی به عقب‌نشینی در دست انجام هستند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ با آشوب و خشونت مواجه بوده است اما در سال جاری میلادی دو طرف اصلی درگیری در این کشور درباره تشکیل یک دولت جدید توافق کردند.

با وجود اینکه تشکیل یک کابینه یکپارچه و اعمال فشار برای برگزاری انتخاباتی سراسری در دسامبر بهترین امید سال‌های اخیر برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی پایدار است اما این روند هنوز با چالش‌هایی روبه‌رو است چراکه بیشتر مناطق لیبی تحت کنترل گروه‌های محلی مسلح بوده و قدرت‌های بزرگ خارجی نیروهای خود را از خطوط درگیری به عقب نبرده‌اند و علاوه بر اینها چهره‌های برجسته لیبی هنوز درباره مدیریت منابع اقتصادی این کشور با یکدیگر اختلاف‌نظرهایی دارند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.