معاون نخست‌وزیر روسیه: پیروزی اسد پیامی به مخالفانش بود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزای اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه امروز، سه‌شنبه با یوری بوریسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه و هیئت همراه که به دمشق سفر کرد، دیدار کرد.

در این دیدار، مساله افق‌های همکاری بین سوریه و روسیه به ویژه در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری و تلاش‌های مشترک برای گسترش آن در زمینه‌های دیگر به ویژه همکاری در زمینه انرژی، فن‌آوری‌های مدرن، صنعت و کشاورزی بررسی شد.

همچنین، در این دیدار تأکید شد که پویایی روابط دو کشور موجب انعطاف پذیری جهت گسترش افق‌های همکاری به صورت دائمی و مستمر می‌شود.

اسد از سطح پیشرفته همکاری بین دو کشور ابراز خرسندی و تاکید کرد که سوریه به نتیجه‌بخش بودن سرمایه گذاری‌های مشترک سوریه و روسیه که نقش اساسی در تداوم و تحکیم همکاری‌های مشترک دارند، توجه دارد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین بر اهمیت ادامه مشاوره و هماهنگی با متحدان روس که شرکای سوری‌ها در مبارزه با تروریسم بوده و از نظر سیاسی و اقتصادی در کنار آنها برای بازیابی امنیت و ثبات و غلبه بر اثرات تروریسم اقتصادی تحمیل شده بر شهروندان سوری بودند، تاکید کرد.

بوریسوف نیز پیروزی بشار اسد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و موفقیت مردم در سوریه در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و خاطرنشان کرد مشارکت گسترده مردم در این انتخابات بیانگر اراده مردم سوریه و عزم‌شان برای پایداری در برابر چالش‌ها با وجود تروریسم و محاصره است.

معاون نخست‌وزیر روسیه بر روابط برجسته سوریه و روسیه و آمادگی مداوم کشورش برای حمایت از سوریه در همه زمینه‌ها به شکلی که در کاهش عواقب ناشی از تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی علیه آن سهیم باشد و نیز مشارکت در بازسازی تأکید کرد.

یوری بوریسوف پس از دیدار با بشار اسد در کنفرانس خبری در دمشق نیز تاکید کرد، پیروزی اسد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری قوی‌ترین پیام به دشمنان و مخالفان دولت سوریه بود که راهکار ملت سوریه را جدی بگیرند؛ ملتی که با قدرت و پرشور از اسد حمایت کردند.

او با تاکید بر نزدیکی دیدگاه‌های روسیه و آمریکا درباره پرونده دمشق گفت: اسد به این مساله از جمله بررسی پرونده سوریه در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی اشاره کرد که امکان ادامه مذاکرات مستقیم بین طرفین در خصوص سوریه را ترسیم کرد.

بوریسف گفت، پیام ملت سوریه به کاهش فشارهای غربی به خصوص در زمینه تحریم‌های اقتصادی تحمیلی علیه سوریه کمک خواهد کرد.

معاون نخست‌وزیر روسیه افزود: روسیه به ارسال گندم و مشتقات نفتی به سوریه ادامه می‌دهد و امیدواریم با گذشت زمان وضعیت سوریه برای اجرای طرح‌های مهم مربوط به بازسازی بهبود یابد.

این مقام روس ادامه داد: روسیه با تمام توان و با تمام پروژه‌ها برای یاری به ملت سوریه به خصوص در این شرایط سخت تلاش می‌کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.