دانلود نوحه و مداحی محرم

همه ما از دوران کودکی در مراسم های مذهبی مربوط به ائمه اطهار شرکت کرده ایم و با راه روش زندگی آن بزرگواران آشنا شده ایم. یکی از فراگیرترین مراسم های مذهبی مربوط به ماه محرم و صفر و آشنایی با سیره زندگی امام حسین علیه السلام است. پس از واقعه عاشورا شاعران عرب زبان زیادی آن را روایت کرده اند. البته آثار منظوم و منثور روایت کننده واقعه عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام فقط به شاعران عرب زبان محدود نمی شود. شاعران بسیاری در سراسر جهان به این واقعه پرداخته اند. لوئیس پلی انگلیسی یکی از این افراد است.

در ادبیات فارسی نیز حسین بن علی(ع) نقش چشمگیری داشته و همواره شاعران زیادی با القابی چون مظلوم کربلا، سیدالشهداء، سالار شهیدان، سرور آزادگان و شاه تشنه‌لبان از ایشان نام برده اند. مولوی، سعدی، عطار و سنایی از جمله شاعرانی هستند که در دوره حکومت های غیر شیعی ایران و در میان قرن های چهارم تا دهم در وصف امام حسین شعر سروده اند.

با آغاز حکومت صفوی و رسمی شدن مذهب شیعه در ایران، شعرهای مذهبی به ویژه در روایت حادثه کربلا رونق یافت. از معروف ترین شاعران این دوره می توان به محتشم کاشانی، صائب تبریزی و شهریار اشاره کرد. یکی از راه های آشنایی با شیوه و هدف زندگی و چگونه زیستن امامان خواندن این اشعار فارسی است.

در دوره کنونی یکی از بهترین روش های آشنایی بیشتر با امامان و به خصوص حادثه کربلا، گوش سپردن به نوحه ها و مرثیه خوانی هایی است که مداحان منتشر می کنند. راه های زیادی برای دسترسی به نوحه های جدید و همچنین آرشیو مداحان معروف و حتی مداحان جوان وجود دارد. یکی از این روش ها مراجعه به سایت های دانلود مداحی است. این سایت ها دارای امکانات متعددی هستند که از میان آن ها می توان به دانلود نوحه های معروف، دانلود نوحه برای ماشین و امکانات دیگر اشاره کرد.

دانلود نوحه های جدید محلی

در کشور ما به دلیل گستردگی و وجود اقوام مختلف باعث شده هر قوم آیین های سنتی و محلی خود را برگزاری مراسم محرم داشته باشد. در این سایت ها امکان دانلود مداحی های اقوام مختلف به صورت دسته بندی شده قرار گرفته است. مداحی های ترکی، کردی، لری و مازندرانی از جمله این مداحی ها هستند. همچنین با جست و جوی نام خواننده مورد نظر می توان به تمام آثار او دست یافت.

کد آهنگ پیشواز مذهبی

آهنگ پیشواز مربوط به مناسبت های خاص و به ویژه محرم یکی از مواردی است که علاقه مندان زیادی دارد. در این سایت ها می توان کد آهنگ پیشواز از مداحان مختلف را برای همه اپراتورهای تلفن همراه یافت که بهترین و جدیدترین کدهای آهنگ پیشواز در آن گرد آوری شده و به روزرسانی می شود.

در دیگر بخش ها نیز آثار کاملی از مداحان معروفی چون میثم مطیعی ، مهدی رسولی، عبدالرضا هلالی، حمید علیمی، حسین سیب سرخی، حسین خلج، حسین سیب سرخی، جواد مقدم، جواد ذاکر، محمود کریمی، مجید بنی فاطمه، مهدی سلحشور و دیگر مداحان اهل بیت قرار گرفته است که کاربران به راحتی می توانند آن ها را دانلود کنند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.