تحقیقات از افسر شاباک که علیه فلسطینی‌ها رفتار خشنی داشت، متوقف شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، دادسرای نظامی اسرائیل ضمن متوقف کردن تحقیقات از این افسر شاباک، تصمیم گرفت پیش از اینکه شاباک تصمیم بگیرد این افسر را از فعالیت‌های میدانی منع کرده و سپس او را بازداشت کند، این پرونده را به یک اقدام انضباطی تبدیل کند.

هاآرتص شرح داد: این افسر بر اساس اعترافاتش و شهادت‌های چند افسر ارتش و شاباک، هنگام دستگیری خشونت شدیدی علیه فلسطینی‌ها داشته است. او در جریان بازداشت یک فلسطینی در منطقه جنین در اوایل سال ۲۰۱۸، اثاثیه یک خانه را خراب کرده و شیشه‌های یک خودرو را شکسته بود، همچنین در دستکم دو پرونده دیگر اتهام‌های مشابهی درباره خشونت افراطی علیه او مطرح هستند.

در سال ۲۰۱۵ نیز با شکایت یک فلسطینی بازداشت شده در نزدیکی روستای جبع در جنین پرونده دیگری علیه او باز شد. این فلسطینی گزارش داده بود که این افسر به صورت او آسیب زده اما این پرونده نیز چندی بعد به دلیل کافی نبودن شواهد و مدارک علیه متهم بسته شد.

شاباک در واکنش به این موضوع اعلام کرد که گزارشی را به دادسرای نظامی ارائه کرده و به نوبه خود این افسر را به کمیته انضباطی معرفی و از دو سال و نیم قبل او را برکنار کرده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.