سخنگوی سنتکام: حملات هوایی به الباغوز سوریه طی ۲۰۱۹ ” دفاع مشروع از خود” بود!

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان داد یگانی از نیروهای ویژه آمریکا که در سوریه فعالیت می‌کرد درباره دوحمله در سوریه در سال ۲۰۱۹ که تلفات غیرنظامی داشته پنهان کاری کرده است؛ حملاتی که طی آن ها ۶۴ زن و کودک کشته شدند.

یک مقام قضایی آمریکا در واکنش به این گزارش گفت که این حمله ممکن است یک “جنایت جنگی” باشد.

به دنبال انتشار این گزارش، سنتکام بیانیه مفصلی در این باره صادر کرده و مدعی شد که تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که این حملات “دفاع مشروع از خود” و “متناسب” بوده است و “اقدامات مناسبی درخصوص فرضیه حضور غیرنظامیان اتخاذ شده بود”!

در این بیانیه آمده است که تحقیقات پس از ارائه برخی گزارش‌ها درباره کشته شدن غیرنظامیان در این حمله آغاز شد.

در این تحقیقات مشخص شد علاوه بر ۱۶ عضو داعش دستکم ۴ غیرنظامی هم در حملات مذکور کشته و هشت تن زخمی شدند.

بیل اوربان، سخنگوی سنتکام گفت: ما یک گزارش داخلی در مورد این حمله هوایی تهیه کرده‌ایم و طبق شواهدی که در اختیار داریم تحقیقاتی انجام دادیم و مسئولیت کامل تلفات جانی ناخواسته را می‌پذیریم.

او گفت که تحقیقات نمی‌تواند به طور قطع وضعیت بیش از ۶۰ قربانی دیگر را که برخی از آن‌ها زن و کودک هستند، مشخص کند. 

اوربان مدعی شد: “این زنان و کودکان چه بنا به عقیده خود و چه با انتخاب شخصی، تصمیم گرفتند در این جنگ سلاح به دست بگیرند و لذا نمی‌توان آنها را در زمره غیرنظامیان طبقه بندی کرد.”

طبق گزارش نیویورک تایمز دو حمله هوایی مذکور به شکل متوالی و در نزدیکی الباغوز به دستور یگان عملیات ویژه مخفی آمریکا که وظیفه عملیات زمینی در سوریه را داشت انجام شدند.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.