پیشتازی حزب ضد فساد جدید بلغارستان در انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، منازعات سیاسی، پس از بلغارستان در ماه آوریل و ژوئیه، به رقبای بویکو بوریسوف، نخست وزیر پیشین این کشور، اجازه تشکیل دولت ندادند. بلغارها از این بن‌بست به تنگ آمده‌اند، بن‌بستی که در بحبوحه افزایش مبتلایان ویروس کرونا و پر شدن بیمارستان‌ها، موانعی بر سر راه چشم‌انداز اقتصادی بلغارستان ایجاد کرده است.

طبق نظرسنجی‌ها ، حزب جدیدی موسوم به “ما تغییرات را ادامه می‌دهیم” که حزبی میانه‌رو و ضدفساد است، با ۲۶ درصد آرا پیشتاز بوده و حزب بوریسوف، نخست وزیر پیشین، با ۲۳-۲۴ درصد آرا، در رده دوم قرار دارد.

کریل پتکوف، رهبر این حزب میانه‌رو، با بیان اینکه حزبش، مسئولیت تشکیل دولتی کارآمد را درک می‌کند، به خبرنگاران گفت: بلغارستان در مسیر جدیدی قرار دارد.

تحلیلگران گفتند حزب جدید، از نظر تشکیل ائتلاف با حمایت دو گروه کوچک ضد فساد و با حزب سوسیالیست‌های این کشور، در موقعیت بهتری به نظر می‌رسد؛ آن‌ها با این حال، خاطرنشان کردند که مذاکرات سختی در پیش است.

پتکوف متعهد شد که آماده گفت‌وگو و از خودگذشتگی است، اما گفت حزبش به هیچ وجه از طرح‌هایش برای بازنگری قوه قضائیه و سرکوب فساد، کوتاه نخواهد آمد. او گفت جایگزینی دادستان کل و تقویت نهادهای ضد فساد، مسائل اساسی گفت‌وگوهای ائتلاف خواهد بود.

همچنین طبق نظرسنجی‌ها، رومن رادف، رئیس‌جمهوری فعلی بلغارستان، از حمایت ۵۰ درصدی دور اول آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار شد، برخوردار است و احتمال می‌رود در دور دوم نیز پیروز رقابت‌های انتخاباتی بر سر منصبی شود که در بلغارستان، غالبا یک پست تشریفاتی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.