مالی: ساخت پایگاه نظامی روسی در دستور کار نیست/ کمک بخواهیم، می‌گوییم!

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله دیوب، وزیر امور خارجه “مالی” با اشاره به ایده ساخت یک پایگاه نظامی روسی در این کشور، گفت: این موضوع در دستور کار مالی نیست. وظیفه اولیه مقامات مالی این است که مطمئن شوند مالی می‌تواند امنیت خود را تامین کند، از مردم و دارایی‌هایش و تمامیت ارزی‌اش محافظت کند و پاسدار اتحاد و حق حاکمیت خود باشد… این وظیفه نیروهای امنیتی و دفاعی مالی است، آن‌ها باید توانایی برآورده کردن این انتظارات را داشته باشند.

وزیر خارجه مالی افزود که شرکای این کشور می‌توانند آن را از آموزش و حمایت‌های فنی بهره‌مند کنند، اما این کشور می‌خواهد خود تضمین کننده امنیتش باشد.

او گفت: از برخی نقطه نظرها، ما به کمک خارجی نیاز داشتیم و ؛ اما موضوع ساخت یک پایگاه نظامی روسی، در دستور کار مالی نیست.

وزیر خارجه مالی روز چهارشنبه، در سفری سه روزه، به مسکو رفت. تبادل نظر عمیق درباره مسائل جهانی و منطقه‌ای، با تاکید بر مبارزه با تروریسم در آفریقا، در دستور کار این سفر بود.

دیوب در روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در کنار سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، گفت مالی از روسیه انتظار دارد که همچنان به تامین تسلیحاتی این کشور آفریقایی درگیر تروریسم، ادامه دهد.

لاوروف در روز جمعه گفت که اتهامات مبنی بر اینکه روسیه مزدورانی را به مالی فرستاده، بی اساس است و کمک‌های روسیه به مالی، فقط از نوع فنی-نظامی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.