اعتراضات کرونایی در هلند به خشونت کشیده شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به گزارش نشریه نیوزویک، تصویری هم نشان می‌دهد که یک خودروی پلیس به آتش کشیده شده و در مناطق دیگری از روتردام، هلند نیز آتش‌هایی شعله‌ور هستند و دود آسمان را فرا گرفته و مردم معترض فریاد سر دادند. یکی از کاربران توئیتر ویدئویی را که صدای انفجار و تیراندازی در آن شنیده می‌شد، به اشتراک گذاشته بود.

این اعتراضات در پی اعلام دولت هلند برای اجرای یک قرنطینه نسبی به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا شکل گرفته است. میانگین هفت روزه موارد جدید ابتلا به کووید تقریبا ۱۰۰۰ درصد از نرخ گزارش شده توسط “Our World in Data” در اول اکتبر سال جاری میلادی به میزان فعلی تا ۱۸ نوامبر افزایش یافته است.

مارک روته، نخست وزیر هلند نیز در سخنرانی تلویزیونی روز جمعه خود گفت: امشب حامل پیامی ناخوشایند به همراه اقداماتی بسیار ناخوشایندتر هستیم. این ویروس همه جا هست و ما باید با آن مقابله کنیم.

این اقدامات تمامی رستوران‌ها، مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها را ملزم می‌کند تا خیلی زود تعطیل کنند و سالن‌های ورزشی هم باید تعطیل شوند. همچنین به مردم توصیه شده تا مهمانی‌های بیش از چهار نفر را در منازل خود برگزار نکنند.

در پی اعلام این خبر، گروهی از ۱۰۰ معترض به خیابان‌های منتهی به ساختمان دولتی که نخست وزیر در آن سخنرانی می کرد وارد شده و اقدام به آتش بازی کردند و بعدا، به سوی پلیس که وارد مهلکه شده بود، اشیایی را پرتاب کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد که موارد حول محور کرونا بر سیاست‌های هلند تسلط می‌یابد.

آندره کرول، استاد علوم سیاسی در آمستردام به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ این انتخابات در کشور بیشتر بر کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن تمرکز دارد. انتخابات قبلی در هلند بیشتر روی ادغام به اتحادیه اروپا و مهاجرت تمرکز داشت.

با وجود اعتراضات مردمی، دولت کنونی هلند همچنان در نحوه رسیدگی به کرونا محبوب است. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط دویچه وله، ۷۷ درصد از مردم هلند از نحوه رسیدگی دولت این کشور به وضعیت کرونا حمایت می‌کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.