آمریکا نقشه استقرار نیروهای روسی در مرز اوکراین را به متحدان داده است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا تنشها میان آمریکا و روسیه به خصوص بعد از آنکه واشنگتن، مسکو را متهم به برنامه ریزی برای حمله نظامی به اوکراین کرد تشدید شده است. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا فاش کرد که نزد شرکای اروپایی کشورش از بابت این ادعا اظهار نگرانی کرده است. کرملین نیز به رد مداوم این ادعاهای بی اساس پرداخته است.

بر اساس گزارش روز یکشنبه بلومبرگ، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از سوی مقامهای آمریکایی شامل مکان یک انبار مهمات که طبق این گزارش برای استفاده در یک “حمله سریع و گسترده از چند موقعیت به اوکراین در صورت تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای دست زدن به این حمله” در نظر گرفته شده، بوده است.

بر اساس یک سناریوی مطرح در این اطلاعات ارائه شده از سوی آمریکا، سربازان روسیه برای اجرای این حمله تلاش خواهند کرد از طریق شبه جزیره کریمه، مرز روسیه و همچنین از طریق بلاروس که در حال حاضر به نوبه خودش درگیر بحران مهاجران با لهستان است، وارد اوکراین شوند.

همین سناریو در عین حال تصریح میکند که برای این حمله از “حدود ۱۰۰ گردان تاکتیکی” با به کاری گیری حدود “۱۰۰ هزار سرباز” استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش دو مقام گفتند، حدود نیمی از این تعداد گردان تاکتیکی هم اکنون در موقعیت استقرار یافته اند و هر گونه حمله که به اجرا در آید همراه با پشتیبانی هوایی خواهد بود.

این دو منبع مدعی شدند که “مسکو برای این طرح ده ها هزار نیروی ذخیره را نیز فراخوانده است”.

به گزارش اسپوتنیک، در این گزارش، این ادعای بی اساس که روسیه درگیر یک کمپین انتشار اطلاعات دروغ علیه اوکراین است، مطرح شده است.

بلومبرگ با استناد به افراد آگاه به تحولات نوشت که این اطلاعات چند روز پیش از جانب دولت بایدن به “برخی” اعضای ناتو به عنوان سند و مدرک اثبات این که روسیه در بطن دسیسه چینی برای دست زدن به حمله علیه اوکراین در زمانی در سال آینده میلادی است، ارجاع داده شده اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.