اکثر مردم تایوان با سیاست “یک کشور، دو سیستم” چین مخالف هستند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از یاهو نیوز، این نظرسنجی توسط مرکز مطالعات انتخاباتی دانشگاه ملی چنگچی از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ نوامبر سال جاری میلادی انجام شد و در آن ۱۰۷۲ تن از ساکنین تایوان شرکت داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که ۸۵.۶ درصد از شرکت‌کنندگان مخالف این سیاست دوره دنگ شیائوپینگ، رئیس جمهوری اسبق چین هستند؛ سیاستی که هدفش اتحاد مجدد تایوان با چین است.

براساس این نظرسنجی، ۸۴.۹ درصد از شرکت‌کنندگان از حفظ وضعیت کنونی میان تایوان و چین حمایت کردند در حالی که ۶.۸ درصد گفتند که تایوان باید هر چه سریع‌تر اعلام استقلال کند و ۱.۶ درصد نیز از اتحاد مجدد حمایت کردند.

این نظرسنجی همچین نشان داد، ۷۷.۱ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که چین نسبت به تایوان رفتار “غیردوستانه‌ای” دارد، در حالی که ۹ درصد مخالف این را مطرح کردند. شورای امور سرزمینی تایوان اعلام کرد، این در حالی است که ۵۷.۹ درصد از مردم چین معتقدند که تایوان رفتار “غیردوستانه‌ای” نسبت به پکن دارد در حالی که ۲۹.۱ درصد مخالف این را مطرح کردند.

این نظرسنجی همچنین درباره اظهارات تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان در روز ملی این جزیره سوال پرسید. در جریان این سخنرانی تسای اینگ-ون وعده‌های متعددی داد که یکی از آنها مقاومت در برابر نقض حاکمیت تایوان بود. حدود ۷۷.۱ درصد از دیدگاه‌های وی حمایت کرده در حالی که ۱۲.۳ درصد مخالف آنها بودند.

نتایج این نظرسنجی با نتایج نظرسنجی بنیاد قانون اساسی جدید تایوان که در ماه اوت انجام شده بود، مطابقت دارد. در آن نظرسنجی ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان گفته بودند که در صورت جنگ برای تایوان خواهند جنگید، در حالی که ۲۸.۳ درصد گفته بودند که احتمالا این کار را انجام می‌دهد و ۱۲.۷ درصد اعلام کردند که چنین کاری انجام نخواهند داد.

در آمریکا نظرسنجی صورت گرفته توسط “شورای امور جهانی شیکاگو” نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها (۶۹ درصد) از به رسمیت شناخته شدن تایوان به عنوان “یک کشور مستقل” حمایت می‌کنند. حدود ۶۵ درصد از الحاق تایوان به سازمان‌های بین‌المللی حمایت کرده در حالی که ۵۳ درصد از یک ائتلاف رسمی میان آمریکا و تایوان حمایت کردند.

در حالی که اکثر مردم تایوان از حفظ اوضاع کنونی به همین شکل که اکنون هست حمایت می‌کنند، ناسیونالیست‌های افراطی در چین ظاهرا خواستار یک حمله فوری به تایوان هستند. اخیرا مطلبی تحت عنوان “اتحاد از طریق زور” که به صورت آنلاین منتشر شده بود، بیش از ۲.۳ میلیارد بازدید داشت.

اوایل ماه جاری میلادی پس از آنکه وزارت بازرگانی چین از خانواده‌ها خواست تا مایحتاج خود را ذخیره کنند و به دولت‌های محلی دستور داد تا هزینه‌های غذا را برای زمستان تثبیت کنند، گمانه‌زنی‌ها در مورد یک حمله قریب‌الوقوع علیه تایوان افزایش یافت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.