نشست بحران سناتورهای دموکرات برای بررسی علت افت محبوبیت بایدن

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از روزنامه دیلی میل، چند کرسی سنای آمریکا قرار است بعد از ماه‌ها درگیری درون حزبی دموکرات‌ها در معرض رقابت قرار بگیرند.

چند روز پیش یک نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک نرخ محبوبیت تنها ۳۶ درصد را برای جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا رقم زده و تبدیل به جدیدترین آمار در مسیر نزولی محبوبیت این رهبر کاخ سفید شد.

اخیرا دموکرات‌ها در رقابت بر سر فرمانداری ایالت ویرجینیا باختند اما توانستند ایالت نیوجرسی را حفظ کنند و در هفته‌های اخیر نیز به ویژه با امضای یک لایحه قانونی دوحزبی مربوط به زیرساخت توسط جو بایدن سرانجام شروع به کسب دستاوردهای سیاسی عمده کردند.

با این پیش زمینه، چند روز پیش دموکرات‌های سنای آمریکا برای رایزنی به سراغ مشاوران و شرکت‌های نظرسنجی رفتند و هدفشان تلاش برای ارزیابی وضعیت بود. یکی از این دموکرات‌ها آنیتا دان، یک مشاور ارشد سابق جو بایدن در کاخ سفید است.

همچنین ایمی کلوبشار، یک سناتور دیگر شرکت‌کننده در این نشست به روزنامه هیل گفت: ما تنها درباره این که چطور قرار است پیاممان را منتقل کنیم صحبت کردیم. بخش عمده صحبت‌ها درباره طرح “بازسازی بهتر” بود.

یک منبع به این روزنامه گفت که مقامات شرکت‌های نظرسنجی سطح نگرانی “شدیدا بالایی” داشتند. جوئل بننسون، یکی از این مقامات به پایگاه بلومبرگ نیوز گفت: جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا وقت زیادی برای اصلاح وضعیت داشت. آنها حالا با وضعیتی بغرنج روبرو شده‌اند.

دموکرات‌ها امید دارند که وضعیت محبوبیت بایدن حالا که آنها نهایتا قوانین قابل عرضه با تصویب لایحه زیرساخت را در اختیار دارند، خود بخود درست شود.

تصویب لایحه ۱.۷۵ تریلیون دلاری زیرساخت از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان یک تحول عمده رویای بایدن در خصوص قوانین چتر حمایتی را در دسترس‌تر می‌سازد، هر چند هنوز جو منشن و کرستن سینما، سناتورهای آمریکایی از این لایحه حمایت نکرده‌اند.

آمار محبوبیت بایدن در بحبوحه انتشار گزارش های مداوم در مورد کشمکش میان جناح‌های میانه‌رو بود که کاهش یافت، در حالی که آمار محبوبیت کامالا هریس، معاون بایدن حتی کمتر شد.

دموکرات‌ها همچنین از نحوه مدیریت بایدن در قبال فرآیند خروج از افغانستان و افزایش تورم خشمگین هستند. بایدن روز دوشنبه قصد دارد مجددا جروم پاول را به عنوان نامزد ریاست هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا معرفی کند؛ اقدامی که با مخالفت سناتور الیزابت وارن از جناح لیبرال مواجه است.

با این حال هنوز همه دموکرات‌ها نگران نشده‌اند.

بیل برتون، مشاور سابق باراک اوباما به آسوشیتدپرس گفت: اتفاق نظری پیرامون این که دموکرات‌ها کاملاً محکوم به شکست هستند، وجود دارد. این‌ها همان افرادی هستند که هیلاری کلینتون را نامزد ریاست جمهوری حزب ما کردند. شاید همه چیز آنقدرها که طبقه دغدغه‌مند فکر می‌کند، بد نباشد.

کامالا هریس نیز دردسرهای خودش را داشته است. او در نظرسنجی اخیر دانشگاه سافولک، با تنها ۲۸ درصد محبوبیت، ۱۰ امتیاز از بایدن عقب‌تر بود.

اکثریت شکننده دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان با تنها سه رای مدت‌هاست که متزلزل تلقی می‌شود و جمهوری خواهان از طریق ترسیم مجدد مناطق به دنبال بهره‌برداری از مزیت‌های تاریخی خود هستند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.