سازمان ملل درخواست‌ها برای تحقیق درباره “انفجار بیروت” را نادیده گرفته است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از بی‌بی‌سی، سازمان ملل متحد درخواست تحقیق و جست‌وجو را درخصوص انفجار سال گذشته بندر بیروت به تعویق انداخته است و خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه، اطلاعات دقیقی درخصوص اینکه چه کسی مقصر است، ندارند.

آریانا پاپازیان، یکی از بازماندگان این حادثه لحظه مرگ مادرش را به روشنی توصیف می‌کند. وی همه جزئیات را اعم از هر صدایی که شنیده می‌شد و یا لحظه لمس موهای مادرش و کلمات دقیقی که برای بیدار کردن مادرش به کار می‌برد، به خاطر دارد. آریانا در روز انفجار ۱۶ ساله بود و حال به دنبال پاسخی است که چرا مادر عزیزش را از دست داد.

آریانا گفت: احساس می‌کنم زندگی خودم و مادرم هیچ ارزشی نداشته است. گویا اصلا ما انسان نیستیم.

تحقیق و جست‌وجوی رسمی درخصوص این انفجار قرار بوده انجام شود و صحت و سقم ماجرا بررسی شود. اما این تحقیقات به تعویق افتاده است. از آنجایی که چهره‌های سیاسی ارشد که از آن‌ها درخواست شده تا مدارک و شواهدی را ارائه دهند، شکایت کرده‌اند، این تحقیقات بارها به حالت تعلیق درآمده است. جمعی از معترضان علیه طارق بیطار، بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت، اعتراض کردند که طی آن ۷ تن از معترضان کشته شدند.

کابینه لبنان از ۱۲ اکتبر گذشته تا کنون تشکیل جلسه نداده است و در انتظار حل بحرانی است که به دلیل اختلاف شدید بین احزاب سیاسی در لبنان درخصوص تصمیمات طارق بیطار، بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت، به وجود آمده است.

یک هفته پس از انفجار، قرار بود یک “تحقیقات فوری و مستقل” درخصوص رسیدگی به این اتفاق انجام شود؛ اما هنگامی که خانواده‌های داغدار درخواست کمک کردند، سازمان ملل متحد هیچ پاسخی نداد.

نبود هیچ گونه پیشرفتی درخصوص روند قضایی این پرونده، انتقادات بین‌المللی را نیز به همراه داشته است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.