چین: آمریکا در مورد تایوان “توهم” نداشته باشد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که روی تایوان ادعا دارد و آن را جزو اراضی چینی می‌داند، می‌گوید این جزیره خودگردان حساس‌ترین مساله در روابطش با ایالات متحده است، کشوری که همچنین مهمترین حامی بین‌المللی و تامین‌کننده سلاح به تایوان به شمار می‌رود.  

اختلاف‌نظرهای عمیق بر سر تایوان، همچنین نشست مجازی رهبران آمریکا و چین در همین ماه را تحت‌الشعاع قرار داد. شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین گفت که تایوانی‌هایی که به دنبال استقلال هستند و حامیانشان در ایالات متحده، “با آتش بازی می‌کنند.”

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره مناسبات نظامی کشورش با آمریکا در سایه این مذاکرات گفت، برقراری یک رابطه سالم و پایدار به نفع دو طرف است و چیزی است که جهان انتظارش را دارد.

او افزود: چین مایل به حفظ مبادلات و همکاری با ایالات متحده است.

با این حال سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید کرد: طرف آمریکایی مدتی است که حرف‌های غیرمسئولانه زیادی بیان کرده و کارهای تحریک‌آمیز زیادی در مورد تایوان، دریای چین جنوبی و گشت‌زنی با کشتی‌های جنگی و هواپیماها انجام داده است.

وو کیان تاکید کرد، چین اصولی برای توسعه روابطش میان ارتش‌های دو طرف دارد و آن این است که نمی‌توان حاکمیت، عزت و منافع اصلی این کشور را زیر پا گذاشت. او گفت: به ویژه در مساله تایوان، چین جایی برای سازش ندارد و طرف آمریکایی باید هیچ توهی درباره این داشته باشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.