ایلهان عمر اقدام علیه اظهارات مسلمان‌ستیزانه قانونگذار آمریکایی را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سایر مسئولان دموکرات این مجلس از “لورن بوئبرت” جمهوری‌خواه خواستند تا اظهاراتش را پس بگیرد.

بر اساس یک کلیپ ویدئویی که در حساب توئیتری با عنوان (پتریوت‌تیکز) “PatriotTakes” منتشر شد، خانم بوئبرت همین اواخر این اظهارات را مطرح کرد. در این کلیپ، او می‌گوید که به همراه یکی از کارکنان در حال سوار شدن به آسانسور کنگره بودند که یک افسر پلیس کنگره را دیدند که هراسان به سمت آنها دوید. او گفت به سمت چپ چرخید و عمر را دید که در کنار آنها ایستاده بود.

بوئبرت با اشاره به ایلهان عمر گفته بود “خوب، او کوله پشتی ندارد. ما در امان هستیم. نگاه کنید، تیم اسلام‌گرا تصمیم گرفته تا امروز کار کند” و با این صحبت‌ها باعث خنده حضار شد.

به ایلهان عمر، الکساندریا اکازیو – کورتز، آیانا پریسلی و رشیده طلیب که عضو مجلس نمایندگان آمریکا هستند، گاهی اوقات “تیم اسلام‌گرا” خطاب می‌شود. ایلهان عمر به صورت علنی از پلوسی و کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان خواست تا بوئبرت را ادب کنند.

این نماینده جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در جریان نخستین دور فعالیتش در کنگره با اقدامات و اظهاراتش چون تاکید بر حق آوردن سلاح به صحن مجلس نمایندگان،‌ رای دادن به لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و تداوم انتشار مطالبی علیه بایدن و دموکرات‌ها درباره اینکه آنها کشور را به سمت سوسیالیسم سوق می‌دهند، شناخته شده است.

پلوسی و دیگر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از بوئبرت خواستند تا اظهاراتش را به طور کامل پس بگیرد و از انجام اقدامات مشابه امتناع کند. آنها همچنین از رهبران جمهوری‌خواه خواستند تا این مساله را مدنظر قرار داده و اقدام واقعی و مناسبی را برای اجتناب از نژادپرستی انجام دهند.

ایلهان عمر همچنین اعلام کرد که بوئبرت داستان را طور دیگری بیان کرده و در توئیتی نوشت: حقیقت این است که این دلقک وقتی من را در کنگره دید، سرش را پایین انداخت. تمام این داستان، ساختگی است. جای تاسف است که او فکر می‌کند تعصب، نفوذش را زیاد می‌کند.

به دنبال آن بوئبرت روز جمعه در توئیتی نوشت: من از جامعه مسلمانان که با اظهار نظر خود در مورد ایلهان عمر باعث رنجش آنها شدم عذرخواهی می‌کنم. من به دفتر او مراجعه کردم تا مستقیما با او صحبت کنم. تفاوت‌های زیادی در سیاست وجود دارد که می‌توان بدون این انحرافات غیر ضروری روی آنها تمرکز کرد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی نیز اظهارات بوئبرت را محکوم کرده و در بیانیه‌ای از مک‌کارتی و دیگر مقام‌های جمهوری‌خواه خواست تا اظهارات خانم بوئبرت را رد کنند. این شورا اعلام کرد: «توهم بوئبرت درباره کوله پشتی یک اقدام اسلام‌هراسانه است که تمامی مسلمانان “تروریست” هستند.»

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.