رئیس پارلمان ترکیه فرانسه را به “تزویر و دورویی” متهم کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه در جریان سخنرانی در صد و چهل و سومین مجمع اتحادیه بین پارلمانی در اسپانیا از فرانسه به خاطر وتو کردن کمپین شورای اروپا علیه سخنان از روی نفرت و انزجار ضد مسلمانان انتقاد کرد.

وی گفت: ما باید این تزویر و دورویی را فاش کنیم. مخالفت فرانسه با این کمپین در حالی است که یک جمعیت مسلمان قابل توجه در این کشور زندگی می‌کنند.

شنتوپ افزود: ترکیه همیشه در کنار جوامع و افراد مظلوم و آسیب‌دیده خواه مسلمان باشند خواه نه می‌ایستد.

وی ضمن تاکید بر اینکه پوپولیسم، دموکراسی و حقوق بشر را به خطر می‌اندازد، گفت: اداره شمول و مبارزه با تبعیض شورای اروپا یک کمپین بسیار ارزشمند را در چهارچوب مبارزه با تبعیض علیه زنانی که حجاب دارند، به راه انداخت.

رئیس پارلمان ترکیه در ادامه گفت: این ابتکارعمل که مستحق قدردانی به خاطر حفاظت و ترویج حقوق بشر است که اساس شورای اروپا محسوب می‌شود، متاسفانه پس از واکنش‌های برخی سیاستمداران در فرانسه که میزبان این شورا بود، متوقف شد.

وی تصریح کرد: تبعیض و بیگانه‌هراسی طی ۲۰ سال گذشته افزایش یافته و به ویژه خصومت نسبت به اسلام به سطوح خطرناکی در سراسر جهان رسیده است.

مصطفی شنتوپ گفت: متاسفانه، جامعه و نهادهای بین‌المللی در برابر این وضعیت ناامیدکننده بی‌تفاوت و ناکارآمد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از موضع اروپا نسبت به بحران مهاجرت بی‌رویه و غیرعادی گفت: افرادی که مردم را وادار به ترک خانه‌هایشان می کنند از پذیرفتن مسئولیت این بحران انسانی اجتناب می‌کنند. دریای مدیترانه به گور دسته‌جمعی مهاجران تبدیل شده است.

شنتوپ افزود: من از یونان که قایق‌های مهاجران را به طرف ترکیه پس می‌زند، به آنها گرسنگی می دهد و قایق‌های آنها را غرق می‌کند و همچنین کشورهای اروپایی که هیچ موضعی علیه یونان اتخاذ نمی‌کنند، دعوت می کنم تا مسئولیت این بحران را برعهده گیرند.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه انبار مهاجران اروپا نیست.

ترکیه یکی از نقاط ترانزیت کلیدی برای پناهجویانی است که قصد مهاجرت به اروپا را دارند؛ افرادی که می خواهند زندگی جدیدی را آغاز کنند به ویژه آنهایی که از جنگ و سرکوب فرار می‌کنند.  

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.