موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با پذیرش ۳۰۰۰ اتیوپیایی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه بنت به اتفاق آرا با “مهاجرت فوری” ۳۰۰۰ اتیوپیایی که نزدیکان درجه یک آنها در اراضی اشغالی هستند، موافقت کرد.

بنینا تموشاتا، وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی که متولد اتیوپی است، ضمن استقبال از این تصمیم گفت: بالاخره پدران، کودکان، برادران و یتیمان پس از ده‌ها سال انتظار در کنار خانواده‌های خود جمع خواهند شد.

اتیوپیایی‌هایی که تحت عنوان “اجماع خانواده‌ها” در اراضی اشغالی از آنها استقبال خواهد شد، از طایفه فلاشا هستند که می‌گویند به زور به مسیحیت پیوسته‌اند و مدعی‌اند از یهودیان اتیوپی هستند.

طایفه فلاشا نمی‌توانند از قانون بازگشت که به هر یهودی اجازه مهاجرت به اراضی اشغالی را داده و شهروندی نیز به آن می‌دهد، استفاده ‌کنند و به همین دلیل نیاز است آنها درخواست اجماع خانواده بدهند.

اواسط نوامبر صدها شهروند اتیوپی الاصل از جمله تموشاتا در قدس تظاهرات کرده و از کابینه تل‌آویو خواستند یهودیان اتیوپیایی را که جانشان به دلیل درگیری‌ نظامی در اتیوپی در معرض خطر است، در اراضی اشغالی بپذیرند.

تعداد اتیوپیایی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۴۰ هزار تن است، آنها در چند سال گذشته اعتراض‌هایی در محکومیت نژادپرستی و تبعیضی که در این مناطق مواجه هستند، به راه انداخته و پذیرش سایر اعضای خانواده‌شان را که در اتیوپی هستند، خواستار شدند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.