جاذبه های گردشگری کاشمر به خوبی معرفی نشده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»،  ابوالفضل مکرمی فر یکشنبه شب در سفری به شهرستان کاشمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  اطلاع رسانی درستی از قابلیت ها و جاذبه های کاشمر صورت نگرفته و این کوتاهی  مشهود است.

وی افزود: از میراث معنوی این شهرستان می توانیم از نوروز خوانی، پرده خوانی محرم، قنبر خوانی که در کشور مشهور است نام ببریم همچنین مباحث فرهنگی معنوی کاشمر نیزخیلی غنی و عمیق است که امیدواریم فرهنگ های معنوی این شهرستان نسل به نسل ترویج پیدا کند.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: یکی دیگر از پتانسیل های کاشمر وجود تولید بالای انگور و کشمش در منطقه است که جاذبه مناسبی برای گردشگری و برپایی جشنواره های مختلف به مانند جشنواره های متعددی است که در کشور برگزار می شود. 

وی گفت :  رالی خانوادگی همزمان با جشنواره انگور در منطقه خلیل آباد و کاشمر برگزار می شود و هدف از این رالی معرفی تاکستان های انگور و کشمش منطقه به عنوان مقصد برای گردشگران از مشهد است تا از شهرهای کاشمر، خلیل اباد و بردسکن و که از جاذبه های فرهنگی و توریستی این شهرها بازدید شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی در ادامه افزود: با برنامه ریزی که صورت گرفته است کوتاهی در معرفی مناطق گردشگری مذهبی را با  تهیه کلیپ ، انتشارات ، کتابچه و بروشور و راهنمای سفر تا حدودی حبران خواهیم کرد همچنین با تفاهم نامه ای که با صدا و سیما انجام شده کلیپ هایی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان های استان تهیه خواهد شد و برای پخش در اختیار صدا و سیما قرار می گیرد.

مکرمی فرادامه داد: به سرمایه گذارانی  که متقاضی ایجاد مکان های اقامتی ، کمپ میان راهی ، موزه ها و بوم گردی در روستاها درراستای برنامه های گردشگری باشند تسهیلات پرداخت می شود و این تسهیلات ۴ و ۱۳ و ۱۸ درصد فرصتی است که از سوی سازمان میسر تا علاقه مندان در بخش خصوصی از این تسهیلات استفاده کنند

وی گفت: با تفاهمی که  بین شهرداری و شورای شهر کاشمر و میراث فرهنگی برای تحویل زمین پیرامون موزه مردم شناسی کاشمر انجام شده است، تحویل زمین از شهرداری و تخصیص اعتبار و اجرای فضای سبز در حریم موزه مردم شناسی توسط این سازمان انجام می گیرد و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و موزه مردم شناسی خوبی در شان مردم منطقه و گردشگران احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد:  توجه به صنایع دستی از قبیل پارچه بافی ، چرم و فرش کاشمر که جزو هویت این شهرستان است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه هم در صورت داشتن متقاضی آماده پرداخت تسهیلات هستیم تا این صنایع همچنان زنده نگه داشته شوند . 

وی افزود: با سرمایه گذاری هایی که در مناطق شصت دره وکوه سرخ به عنوان پتانسیل های طبیعی کاشمر صورت خواهد گرفت و ایجاد بوم گردی های مناسب شاهد تحول چشم گیری در این منطقه خواهیم بود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.