۶۳ هزار شغل در ۱۴ شهرستان اصفهان برای کشاورزان ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدعلی شجاعی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکصد نوع پروژه برای کشاورزان آسیب دیده تعریف کردیم، پروژه هایی که کلی گویی نیست بلکه تمام جزئیات آن و اجرای آن برای تمام فرمانداران تعیین تکیف شده است.

وی با بیان اینکه ایرانی ها مشکلی را حل نمی کند بلکه با آن سازگاری می کنند، ادامه داد: تلاش کردیم که با شناسایی مشکلات، برای رفع آن برنامه ریزی کنیم و برنامه هایی اجرایی شود که زمان بندی و تمام جزئیات آن مشخص شده و تنها در قالب یک نام و عنوان نباشد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به اینکه کمتر شاهدیم که یک برنامه را آسیب شناسی کرده و به تحلیل گذاشته باشند، اعلام کرد: میزان اعتبار دیده شده برای اجرای این پروژه ها که در جهت معیشت کشاورزان است، دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مشخص شده است.

وی گفت: منابع مالی این پروژه ها مشخص شده است و از سرمایه کشاورزانی که پولی ندارند، مثل زمین کشاورزی برای اجرای پروژه ها استفاده می شود که بتوانیم به عنوان مثال با توسعه استفاده از انرژی های خورشیدی و پاک تفاهم نامه ۲۰ ساله با دولت منعقد و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان به آنها پرداخته شود.

شجاعی با بیان اینکه ایجاد گلخانه‌ها و طرح های در حوزه دامپروری و گردشگری یکی دیگر از پروژه های پیشنهادی به کشاورزان است که بتوانیم روی زمین آنها با این روش اشتغالزایی کنیم، بیان داشت: این طرح ها مشتمل بر هشت هزار و ۲۱۹ زیرمجموعه است.

طرح استفاده از انرژی خورشیدی به ویژه در مناطق شرقی استان اجرا می شود

وی اضافه کرد: میزان آب مورد نیاز برای اجرای این طرح ها سالانه هفت میلیون مترمکعب خواهد بود که در مقایسه با مشاغل و طرح های گذشته، کاهش چشمگیری در صرفه جویی آب خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بیان داشت: برای مطالعه و تشکیل این طرح ها پنج کشور دارای شرایط مشترک اقلیمی با ایران مورد بررسی قرار گرفت و بر مبنای این طرح ها تکلیف هر سازمان و نهاد مشخص و زمانبندی اجرای این طرح ها نیز مشخص شد.

وی گفت: طرح استفاده از انرژی خورشیدی به ویژه در مناطق شرقی استان اجرا می شود و بر اساس آن یک هزار و ۹۵ منزل مسکونی قادرند با نصب سلول های خورشیدی، روزانه سه تا پنج کیلووات برق تولید کنند.

شجاعی بیان داشت: در حال حاضر باید شرایط سازگاری با کم آبی را برای مردم اصفهان تعریف کرد و نه اینکه یک شرایط ایده ال را مشخص کنیم و منتظر بارش باران باشیم.

وی با اشاره به اینکه چالش ها را در ۵ حوزه تعریف کردیم، گفت: بر اساس سه ارزش عدالت، مشارکت و کرامت پروژه ها تعریف شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.