خدمات دهی ۹۱ روانشناس و مددکار در مناطق زلزله زده کرمانشاه

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، امید قادری امروز سه شنبه در همایش مداخلات و حمایت های روانی-اجتماعی در مناطق زلزله زده که در مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه جهت تخصیص اعتبار برای طرح مداخلات روانی در مناطق زلزله زده، ابراز داشت: حدود ۹۱ روانشناس و مددکار در قالب طرح محب و اورژانس اجتماعی به آسیب دیدگان ناشی از زلزله تا پایان امسال خدمات دهی خواهند داشت.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زلزله ای که در استان کرمانشاه رخ داد یک بحران با وسعت بزرگ بود و طبیعی است که یک عده از افراد در این مناطق دچار اختلالات روانی شده باشند لذا در این خصوص باید به جای بزرگنمایی یک امنیت و حمایت روانی را ایجاد کنیم.

قادری ادامه داد: طبق غربالگری های روانشناسی که توسط نیروهای بهزیستی در این مناطق صورت گرفت خوشبختانه افکار خودکشی در بین زلزله زدگان کمتر از ۰.۵ درصد بوده است این درحالیست که میانگین افکار خودکشی در بحرانهای جهانی بالای سه درصد است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اعلام کاهش ۱۶ درصدی خودکشی های موفق در استان کرمانشاه بیان داشت: خوشبختانه در استان کرمانشاه بحران کودک آزاری نداریم و ۹۰ درصد کودک آزاری ها بر اثر غفلت والدین است.

قادری تصریح کرد: در آخرین شیوع شناسی اعتیاد خوشبختانه کرمانشاه از محدوده استان های پرخطر و پرمصرف خارج شده و در بین استان های متوسط قرار گرفته است و این رویداد نشان دهنده مسیر درست مقابله با اعتیاد را در استان نشان می دهد.

وی همچنین بیان داشت: طی سال گذشته حدود ۳۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد کاهش پیدا کرد و این بخاطر جمع آوری و ساماندهی صحیح معتادان متجاهر و اجرای ماده ۱۶ بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان ابراز داشت: علاوه بر طرح محب طرح های دیگری برای شهر سرپل ذهاب در دستور کار داریم که از ویژگیهای خاصی برخوردار هستند و در آینده نزدیک آنها را عملیاتی خواهیم کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.