۱۸۱ مدرسه در استان قزوین فاقد نمازخانه است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام علی انصاری در جلسه ستاد اقامه نماز قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اگر در جامعه به نماز اهمیت داده شود بسیاری از مشکلات کم می شود و گرفتاری های ما ناشی از دوری از امور دینی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: به نظر می رسد با بحران معنویت در جامعه روبرو هستیم و در برخی مواقع خدا محوری جای خود را به شخصی محوری داده و دچار چالش های جدی هستیم.

وی اضافه کرد: حضور روحانیون در برنامه های فرهنگی بسیار تاثیرگذار است و اگر در مدارس هم از وجود روحانیون بیشتر استفاده کنیم دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

انصاری گفت: کار فرهنگی با کاغذ بازی و شعار نتیجه نمی دهد بلکه باید با فرهنگ سازی بتوانیم امور دینی را به یک باور تبدیل کنیم تا در جامعه نهادینه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: در ارتقاء شاخص های نماز در سال گذشته توانستیم رتبه اول کشوری را کسب کنیم اما هنوز تعدادی از مدارس استان فاقد نمازخانه است که باید برای تامین آن همت کنیم.

اجرای طرح عمید با حضور ۴۰ روحانی

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده بیش از ۱۱۶ هزار دانش آموز ابتدایی با آموزش نماز آشنا شده اند و در طرح تقلید و مرجع شناسی که در مدارس اجرا می شود تعداد ۱۸ هزار و ۲۳۰ دانش آموز رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفته و با موضوع مهم تقلید آشنا می شوند.

انصاری گفت: با برگزاری مسابقات مختلف نسبت به آموزش عملی نماز اقدام کرده ایم که ۷۰ هزار دانش اموز در آن شرکت کردند که این طرح در شناسایی استعدادها موئر بوده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۹۰۰ روحانی در استان اقامه نماز جماعت را بر عهده دارند و با جذب ۸۰ مبلغ دینی با برگزاری ۱۵۰ جلسه سخنرانی برای ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان زمینه آشنایی با اصول نماز مهیا شده است.

انصاری یادآورشد: ۱۲ مدرس تخصصی نماز با برگزاری ۱۳۵ همایش دست نماز و پوشش ۱۰ هزار نفری برای ترویج فرهنگ نماز اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح عمید با کمک ۴۰ روحانی برای پوشش ۱۰ هزار دانش آموز اقدام شد و ۶۱۸ مبلغ هم با پوشش ۱۲۸ هزار نفری فعالیتهای فرهنگ سازی را انجام می دهند.

۱۸۱ مدرسه در قزوین فاقد نمازخانه است

انصاری گفت: از مجموع ۱۵۵۶ واحد آموزشی در استان در ۹۸ درصد مدارس نماز جماعت اقامه می شود و دودرصد باقیمانده بیشتر عشایری است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۱ مدرسه استان فاقد نماز خانه است و اقامه نماز در محوطه، راهروها و کلاس برگزار می شود که زیبنده نیست و باید برای آن راه حلی اتخاذ کرد.

انصاری تصریح کرد: باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای تامین نمازخانه مدارس هم استفاده کنیم تا این کمبود برطرف شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: برای رفت و آمد امامان جماعت به مدارس هم مشکل داریم و باید هزینه جابجایی را تامین کنیم که از شهرداری و استانداری انتظار مساعدت داریم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.