وظیفه روحانیون فرهنگ سازی کالای ایرانی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام مختاری پیش ازظهر سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در استان هرمزگان بیان داشت: با سیاست گذاری جدید با اجرای طرح اعزام کوتاه مدت حوزه های علمیه متحول می شود. زیرساختهای اساسی مانند نیروهای انسانی فرهیخته و مدارس علمیه در استان هرمزگان رو به رشد است و ۴ مدرسه جدید حوزه علمیه در هرمزگان ساخته شد.

وی عنوان کرد: به فضل خداوند متعال بالای ۷۰ درصد بدنه حوزه های علمیه استان را نیروهای بومی تشکیل می دهد و امیدواریم در سال پیش رو این آمار به ۹۰ درصد افزایش یابد.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت نمی تواند به دور از مسائل سیاسی باشد و احساس مسئولیت نکنیم. نسبت به شعار سال بی تفاوت نباشیم. همه دوست و دشمن معتقد هستند مقام معظم رهبری به تمامی مسائل اشرافیت کامل دارند و هر سال شعاری را به شعار سال نامگذاری می کنند تا مسئولان در این ریل گذاری حرکت کنند.

وی افزود: شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است و روحانیون نسبت به فرهنگ سازی کالای ایرانی تلاش کنند. اگر به تاریخ تمامی کشورهای پیشرفته دنیا نگاه کنیم می بینیم حمایت از تولیدات داخلی موجب پیشرفت این کشورها شد.

حجت الاسلام مختاری افزود: نگاهی به تاریخ در می یابیم که آمریکا، انگلیس، آلمان، ژاپن و هند در برهه ای از تاریخ به انزوا رفتن و با خرید از کالاهای داخلی و ممنوعیت ورود کالای خارجی به شکوفایی اقتصادی رسیده اند و امروز به عنوان بزرگترین صادر کنندگان تولیدات داخلی خودشان شده اند.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان با اشاره به داستان برجام بیان داشت: برجام هر چه بوده است دیگر تمام است و چیزی باقی نمانده است. امروز برجام با تمامی تلخی هایی که داشت و انتظار بود گشایش هایی را ایجاد کند، امروز هم در برجام درس مهم دشمن شناسی بود. باید برای جامعه تبعین کنیم اتفاقی که برای کشور در مذاکره با دشمنان رخ داد.

وی تصریح کرد: در قصه اروپا هم مقام معظم رهبری فرمودند که به اروپایی ها هم اعتمادی نیست و خواسته روحانیون و مردم از مسئولان این است که مسئولان در مقابله با دشمنان قاطع باشند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.