سیاسی‌کاری‌ها و مسائل حاشیه‌ای باعث عقب‌ماندگی نهاوند شده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حسن بهرام‌نیا ظهر شنبه در همایش تخصصی و ملی گردشگری نهاوند اظهار داشت: هنگامی که قیمت دلار کمتر از قیمت فعلی بود بهترین موقیت‌ها را برای توسعه شهرستان نهاوند از دست دادیم در حالی که می‌توانستیم در آن موقیعت بهترین مراکز توسعه را در شهرستان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در آن موقیعت به جای اینکه نیروهای شهرستان همسو شوند و در راستای پیشرفت و توسعه شهرستان قدم بردارند در جهت خلاف هم و در جهت خنثی کردن هم حرکت کردند، افزود: شهرستان نهاوند در زمینه موهبت‌هایی از قبیل آب و هوا و زمین کشاورزی ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد اما متأسفانه از این ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه
شهرستان استفاده نکرده‌ایم و نه تنها به جایگاه اصلی خود نرسیده‌ایم بلکه در رده‌های ششم و هفتم استان همدان قرار گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: فاصله عقب ماندگی نهاوند با سایر شهرستان‌های استان همدان زیاد است اما طی دو سال اخیر این فاصله تا حدی کمتر شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان نهاوند دارای موقعیت‌های بکر گردشگری است اما متأسفانه به علت کمبود و یا نبود زیرساخت‌ها در شهرستان، کمترین بهره از این ظرفیت‌های گردشگری نصیب شهرستان شده است.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های مهم و بالقوه گردشگری شهرستان باید بالفعل شوند و در این راستا برای تحقق اهداف باید زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان ایجاد شوند تا بتوانیم از این طریق برای شهرستان درآمد ایجاد کرده و شهرستان را توسعه دهیم.

بهرام‌نیا افزود: باید زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان ایجاد و عملیاتی شوند تا گردشگرانی که به شهرستان سفر می‌کنند مدت بیشتری در نهاوند اتراق کنند.

وی عمده‌ترین زیرساخت‌های گردشگری را راه عنوان کرد و گفت: سال گذشته با تلاش و پیگیری چهار ردیف ملی برای پروژه‌های عمرانی نهاوند دریافت شد که محور نهاوند_ آورزمان و ملایر و محور نهاوند و سه راهی کنگاور پروژه‌هایی است که در ردیف اعتبارات ملی گرفتند.

بهرام‌نیا تاکید کرد: زیر ساخت ریلی و راه آهن نیز در شهرستان ایجاد شده و قرار است ایستگاه دوم راه آهن در شهرک شهید حیدری نهاوند احداث شود که مجموعا با اجرای این پروژه‌ها در شهرستان زیرساخت‌های گردشگری در حوزه راه شهرستان تکمیل می‌شود.

فرماندار نهاوند نیز گفت: شهرستان نهاوند سرزمین چهار فصلی است و در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف و در گردشگری تاریخی، گردشگری مذهبی و گردشگری طبیعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مراد ناصری اظهار داشت: تپه باستانی گیان بهترین شاهد و گواه برای قدمت و تمدن این منطقه است و اشیای کشف شده در این تپه باستانی ۷ هزار سال تاریخ را در خودش ثبت کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین نهاوند سرزمین سراب‌ها و چشمه‌های جوشان با زیبایی وصف ناپذیری است که باید همه این ظرفیت‌های شناخته شوند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.