اجرای ۳۷۲ برنامه نوروزگاهی طی ایام تعطیلات نوروز در همدان

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» اظهار داشت: امسال برای اجرای ۳۷۲ برنامه نوروزگاهی طی ایام تعطیلات نوروز در شهرستان همدان برنامه ریزی شده است.

مالمیر بابیان اینکه موضوع نوروزگاه ها از سال ۹۶ در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت و این رویکرد همچنان با قوت در استان همدان ادامه می‌یابد، گفت: کارناوال شادی افتتاحیه نوروزگاه ۲۹ اسفندماه در همدان فعال می‌شود.

وی از برگزاری ویژه برنامه افتتاحیه نوروزگاه در آرامگاه باباطاهر همدان خبر داد و گفت: نمایش خیابانی سیاه بازی، نمایش خیابانی ننه سرما و نمایش خیابانی قاشق زنی برای اجرا در روز ۲۹ اسفند ماه پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به برگزاری نمایش مهره ریزان، نمایش شال اندازی و نمایش خیابانی عروسی همدانی در همین روز عنوان کرد: نمایش نوروز و پیروز روز پنجم فروردین ماه سال ۹۸ و نمایش پرفورمنس در روزهای ۲۹ اسفند ماه و ۱۶ فروردین ماه در آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه اجرا می‌شود.

مالمیر از برگزاری نمایشگاه معرفی آثار تاریخی در تپه هگمتانه همدان خبر داد و عنوان کرد: ایجاد غرفه باستان شناسی کودک در تپه هگمتانه، راه اندازی بازارچه عرضه صنایع دستی در ۶ مکان و برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در پیاده راه بوعلی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی با یادآوری اینکه ویژه برنامه جشن ۱۲ فروردین و ویژه برنامه روز کودک نیز در برنامه‌ها لحاظ شده است، گفت: رویداد فرهنگی نوروزگاه با هدف آگاهی‌افزایی، حفظ و احیای فرهنگ و آداب و رسوم سنتی نوروز در حوزه فرهنگی برگزار می‌شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.