۴۳ درصد مساحت کردستان موردشناسایی واکتشاف قرار گرفته است

به گزارش خبرنگارمهر، محمد دره وزمی شامگاه سه شنبه در اختتامیه برداشت های ژئوفیزیک هوایی که با حضور رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور در شهرستان سقز برگزارشد، گفت: از مساحت ۲۹ هزار کیلومتری استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به عبارتی ۴۳ درصد از مساحت استان تاکنون مورد شناسایی و اکتشاف قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در این استان پهنه های بیجار، قروه، سقز و دیواندره در راستای تکمیل پرواز های اکتشافی تعریف شده و تلاش خواهد شد تا پایان امسال مطالعات پهنه دیواندره هم به اتمام برسد.

وی اظهارداشت: کردستان دارای قابلیت های فراوان معدنی است و اگر طی چند سال گذشته تنها معادن سطحی آن شناخته شده بود امروز مطالعات نوین زمین شناسی برای شناسایی معادن پنهان دراین منطقه در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان ادامه داد: پروازهای شناسایی در پهنه سقز به میزان ۱۶ هزار کیلومتر پرواز خطی  به اتمام رسیده است.

دره وزمی پروازهای ژئوفیزیک هوایی را کاری بسیار ارزنده در راستای توسعه استان خواند واضافه کرد: این اقدام برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در بخش پایین دستی صنایع معدنی است

وی با بیان اینکه ما همواره مخالف خام فروشی مواد معدنی بوده وهستیم، بیان کرد: ایجاد زنجیره فولاد دراستان در راستای مقابله با خام فروشی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فرآوری مواد معدنی می تواند ارزش افزوده و اشتغال زیادی را دراین منطقه ایجاد کند، عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد نهادهای عمومی هم در صنایع معدنی استان مشارکت کنند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.