کردستان از استان های خاص کشور در بخش معدن است

 به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، راضیه لک شامگاه سه شنبه در اختتامیه برداشت های ژئوفیزیک هوایی در شهرستان سقز گفت: در خصوص کشف دخایر پنهانی مواد معدنی دراین استان بسیار امیداور هستیم.

وی عنوان کرد: برای جغرافیای استان استفاده از شیوه ژئوفیزیک هوایی و با استفاده از هلیکوپتر اقدام مطلوبی است و براساس برآوردهای اولیه ظرفیت های خوبی دراین منطقه شناسایی شده است.

وی اظهارداشت: مرحله بعد از انجام پروازهای هوایی در بخش معدن، حفاری و اکتشاف است که امید داریم بعد از تکمیل مطالعات اکتشافی در زمینه ذخایرپنهان معدنی استان نتایج خوبی حاصل شود.

رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشورادامه داد: طبق قانون معادن بعد از کشف و شناسایی باید به بخش خصوصی واگذار شوند، مسئله حائز اهمیت دراین راستا واگذاری معادن در حوزه قرآوری و ایجاد صنایع پایین دستی است.

لک اضافه کرد: بی شک با سرمایه گذاری در حوزه مذکور اشتغالزایی خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد لذا می طلبد این مسئله به طور جد مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در بخش غنای معادن جزو استان های خاص کشور است، عنوان کرد: بعد از اتمام مراحل اکتشاف، نوع ومیزان ذخایر معدنی استان مشخص خواهد شد و می توان برنامه ریزی اساسی برای توسعه آن کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.