نماینده آمریکا امروز به پاکستان سفر می‌کند

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستان، قرار است نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان برای رایزنی با مقامات این کشور امروز به به اسلام آباد سفر کند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری سرویس اخبار تاریخ ما،‌ رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که قرار است نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان امروز(دوشنبه) برای رایزنی با مقامات این کشور به اسلام آباد سفر کند.

به نوشته دیلی تایمز، وی پس از سفر به کابل و دوحه قطر قرار است با مقامات ارشد نظامی و کشوری پاکستان دیدار و در مورد صلح افغانستان گفتگو کند. 

خلیلزاد طرح جدید دولت بایدن را تحت عنوان دولت مشارکتی به کابل برده و با مقامات این کشور در میان گذاشته است. 

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای به اشرف غنی دیدگاه دولتش درباره روند صلح افغانستان و اقدامات واشنگتن در این راستا را شرح داده است.

در این نامه ضمن این‌که بر ضرورت به نتیجه رسیدن روند صلح تأکید شده است، درباره وخامت اوضاع در افغانستان پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی و خارجی نیز هشدار داده است.  وزیر امور خارجه آمریکا خود لحن متن این نامه را « فوری» توصیف کرده است.

نامه‌ وزیر خارجه آمریکا که از سوی زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان به غنی سپرده شده است، به تاز‌گی منتشر شده است. سخنگویان ارگ ریاست جمهوری و شورای عالی مصالحه ملی تأیید کرده‌اند که این نامه را اشرف غنی و عبدالله عبدالله دریافت کرده‌اند.

در نامه‌ای که به غنی سپرده شده است، آنتونی بلینکن گفته است که مشابه این نامه را به عبدالله عبدالله نیز فرستاده است.

انتهای پیام/ ر


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.